ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها رو به کاهش است

19:20 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۳۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - موحد گفت: وضعیت ورود مددجویان جرایم غیر عمد در استان کرمان رو به بهبود و کاهش است.
ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها رو به کاهش استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور، افزود: در سال گذشته در سطح استان کرمان چهار هزار و ۳۰۰ مورد تصادف وارده به محاکم را داشته ایم که ۳۹ مورد از زندانیان فعلی مربوط به این حوادث بوده اند که امکان استفاده از کمک های ستاد دیه را دارند.

وی تاکید کرد: در حوزه مهریه با آموزش های قبل از ازدواج که در کشور بی نظیر است، فعالیت های مراکز مشاوره و مواردی از این دست شاهد کاهش آمار بوده ایم.

وی یادآور شد: در شش ماه ابتدای سال گذشته دو هزار و ۵۷۸ مورد مطالبه مهریه داشته ایم که این تعداد در شش ماه ابتدای سال جاری با ۱۴ درصد کاهش، دو هزار و ۲۲۰ مورد بوده است که این آمار نشان می دهد که فرهنگسازی ها و ترویج فرهنگ اسلامی موجب روند کاهشی در این زمینه شده است.

وی به وجود ۱۱۹ مددجوی جرایم غیرعمد مربوط به مهریه در زندان های استان کرمان اشاره و بیان کرد: امیدواریم که این آمار به صفر برسد.

رییس هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: در شش ماه ابتدای سال گذشته یک هزار و ۶۲۲ مورد مطالبه نفقه را داشته ایم که این تعداد در مدت مشابه سال جاری با ۲۶ درصد کاهش یک هزار و ۱۹۷ مورد بوده است.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: در حوزه مطالبه طلب از جمله وجه چک در مجموع شش ماه ابتدای سال جاری ۶۳ نفر وارد زندان های استان کرمان شده اند.

وی از فعالیت های انجام شده در سطح کشور در راستای حبس زدایی تقدیر کرد و گفت: با اصلاح قوانین می توان این موضوع را در حوزه های مختلف تعمیم داد و برای جرایم سبک از مجازات حبس استفاده نشود.

موحد بر خوداتکایی ستادهای مردمی رسیدگی به امور دیه نیز تاکید کرد و ادامه داد: ستاد دیه می تواند زمینه ای را فراهم کند که مددجویان جرایم غیرعمد در زمان حبس آموزش ها و کارهایی بر عهده گیرند تا ضمن درآمد زایی و تقویت بنیه مالی این ستاد، اثار فرهنگی لازم رانیز داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های مدیرعامل و اعضای ستاد دیه استان کرمان، عنوان کرد:در ستاد دیه استان کرمان تلاش زیادی برای ایجاد زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد صورت می گیرد که جای تقدیر دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در استان کرمان تاکنون در مجموع زمینه آزادی دو هزار و ۲۶۷ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان های استان کرمان با صرف ۳۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال فراهم شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *