حکومت عربستان به جای همدردی روش نابخردانه‌ای را در پیش گرفت/حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد

9:46 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۰۸۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان-وزیر اطلاعات با بیان اینکه حکومت عربستان به جای همدردی روش نابخردانه‌ای را در پیش گرفت، گفت: ما حتما این حادثه را پیگیری خواهیم کرد.
حکومت عربستان به جای همدردی روش نابخردانه‌ای را در پیش گرفت/حتما موضوع را پیگیری خواهیم کردبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سید محمد علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم استقبال از تعدادی از جانباختگان منا گفت: ما سعی کردیم کارها را با برنامه ریزی انجام دهیم تا پیکر پاک تعدادی از عزیزان و جانباختگان حادثه منا به داخل کشور بازگردد، برای ادامه کار نیز برنامه ریزی هایی را پیش بینی کرده ایم که دیگر عزیزان جانباخته نیز پیکرشان بازگردد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه هایی را درباره مفقودین و کسانی که در بیمارستان هستند داریم و موضوع را تا آنجایی که مجروحین بتوانند به داخل کشور بازگردند دنبال خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات افزود: بعد از این کارها حتما اقدامات حقوقی دولت برای پیگیری موضوع آغاز خواهد شد و باید با مقصران این فاجعه بزرگ برابر قانون بین المللی برخورد شود.

علوی اضافه کرد: این موضوعات در دستور کار دولت قرار دارد و به مردم تعهد داده ایم موضوع را تا آخر با برنامه ریزی و قدمهای محکم ادامه دهیم و از حقوق مردم به صورت جدی دفاع کنیم.

وزیر اطلاعات درباره اقدامات این وزارتخانه پیرامون این فاجعه منا گفت: وزارت اطلاعات در حال بررسی موضوع است و باید سعی کنیم تا زمانی که با اقدامات کارشناسی ابعاد موضوع روشن نشده است از قضاوت شتابزده خودداری کنیم و انشاء الله اگر کار کارشناسی تمام شود نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

علوی درباره نوع اقدامات دولت عربستان در این فاجعه گفت: اگر مسئولان و دولت عربستان روش اخلاقی و انسانی را پیش می گرفتند و از ملتهای مسلمان عذرخواهی می کردند تأثیر این فاجعه کمتر می شد ولی متأسفانه دولت عربستان با روش غیر انسانی خود حتی از خانواده ها و کشورهای صدمه دیده در این حادثه عذرخواهی نکرد و تا به آنجا پیش رفت که این فاجعه رنگ جنایت به خود گرفت و قصور تبدیل به تقصیر شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *