آخرین وضعیت پرونده ساخت و ساز غیرمجاز اطراف سد شهر چای

11:37 - 10 مهر 1394
کد خبر: ۸۱۸۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حیدری در خصوص آخرین وضعیت پرونده ساخت و ساز غیرمجاز اطراف سد شهر چای، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو، در اطراف این سد اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده‌اند که پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و در دادسرا در حال رسیدگی است و حکم تخریب برخی از آن‌ها صادر شده است.
آخرین وضعیت پرونده ساخت و ساز غیرمجاز اطراف سد شهر چای«توکل حیدری» رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با در خصوص آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیرقانونی این استان اظهار کرد: استان آذربیاجان غربی حدود 2 میلیون و چهارصد هزار منابع طبیعی دارد، بنابراین نگهداری از این مراتع و منابع طبیعی بسیار سخت بوده و نیاز به پیگیری‌های مدبرانه و توام با مدیریت جهادی و عزم ملی دارد.

 وی تصریح کرد: دادگستری این استان جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را به صورت منظم برگزار کرده و مسئولین امر به صورت مستمر در آن حضور دارند.

 به گفته حیدری 84 درصد عرصه‌های منابع طبیعی شناسایی و مستند سازی شده و در بانک جامع اطلاعات ثبت گردیده است. همچنین نقشه کاداستر نیز جانمایی و مشخص شده‌اند و کسی نمی‌تواند ادعایی در خصوص این اراضی داشته باشد.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در سال 92، 640 فقره و در سال 93، 1210 فقره سند رسمی برای عرصه‌های منابع طبیعی صادر شده است که شامل بیش از 290 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی می شود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در سال 93 حکم خلع ید و رفع تصرف 1473 هکتار از منابع ملی از سوی محاکم استان آذربایجان غربی صادر شده است. در خصوص 891 هکتار از آن‌ها خلع ید و رفع تصرف صورت گرفته و به بیت المال اعاده شده است. باقی اراضی نیز در جریان بررسی و اجرای احکام قرار دارند.

 حیدری گفت: نسبت به اختصاص مجوز آب، برق، گاز و تلفن برای این اراضی، پیگیری‌هایی زیادی از سوی دادگستری این استان انجام گرفت و کسانی که با جعل اسناد اقدام به گرفتن مجوز برای این امکانات کرده بودند جمع آوری شده و انشعابات آنها تخریب شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوع احداث مکان‌هایی در حریم راه‌ها و جاده‌ها گفت: متاسفانه شاهد احداث ساخت و سازهایی غیر مجاز در مسیر راه‌ها، بخصوص راههای تفریحی هستیم که با پیگیری دادگستری استان نسبت به تخریب آن‌ها اقدام شد.

وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف سد «شهر چایی» ارومیه عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، در اطراف این سد اقدام به برداشت غیر مجاز آب و ساخت و سازهای غیرمجاز کرده‌اند که از سوی دادگستری استان و دستگاه قضایی در خصوص همه این موارد تشکیل پرونده داده شد.

 حیدری در پایان اظهار کرد: این پروندها در دادسرا در حال رسیدگی است و حکم تخریب برخی از آنها صادر شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *