۷۳ درصد پرونده‌های تصادف غیر فوتی با تلاش شورا‌های حل اختلاف استان تهران به صلح و سازش منجر شد

13:02 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۵۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌ی حل اختلاف استان تهران گفت: با تلاش بی وقفه همکاران درشعبات ویژه صلح وسازش رسیدگی به تصادفات غیرعمد منجر به صدمات بدنی تا کنون حدود ۷۳ درصد پرونده‌های ورودی به این شعبات با ایجاد صلح و سازش مختومه شده اند.
غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان تهران برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های ناشی از حوادث رانندگی، بیان کرد: دستورالعملی صادر شد که بر اساس آن دادسرا‌ها می‌توانند پرونده‌های تصادفات منجر به صدمات بدنی قابل سازش را برای ایجاد صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع دهند.

وی با بیان این که در شهر تهران و دادسرا‌های شهر‌های تابعه استان تهران به منظور تسریع و تسهیل در روند دادرسی و استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، به تعداد کافی شعبات ویژه صلح و سازش برای رسیدگی به تصادفات غیر فوتی مستقر کرده ایم، افزود: در حال حاضر به همین منظور در دادسرا‌های شهر تهران ۲۰ شعبه مختص رسیدگی به پرونده‌های تصادفات منجر به صدمات بدنی در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به این موضوع که اعضای شعب ویژه صلح و سازش رسیدگی به پرونده‌های تصادفات تحصیل کرده رشته حقوق هستند که زیر نظر یک قاضی شورا انجام وظیفه می‌کنند، افزود: با بیمه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا پس از تعیین میزان دیه و صدور گزارش اصلاحی پرونده‌ها به این بیمه‌ها برای پرداخت دیه ارسال شود.

مهدوی با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها در اثر استقرار شعبات ویژه صلح وسازش در رسیدگی به پرونده‌های تصادفات اضافه کرد: با تلاش بی وقفه همکاران در شعبات ویژه صلح وسازش رسیدگی به تصادفات غیرعمد منجر به صدمات بدنی تا کنون حدود ۷۳ درصد پرونده‌های ورودی به این شعبات با ایجاد صلح و سازش مختومه شده اند.

وی کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام‌تر و سریعتر میزان خسارت به زیان دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسرا‌ها و محاکم، رسیدگی سریعتر به جرایم و دعاوی مهم‌تر در دادگستری و حمایت از شرکت بیمه‌ای را ازنتایج مطلوب ایجاد شعبات ویژه صلح و سازش برای رسیدگی به تصادفات غیر فوتی دانست.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *