کمک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان ستاد دیه شهرستان بافت/ اندرزگاه زندان زنان بافت خالی از زندانی و تعطیل شد

11:46 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۳۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان بافت از کمک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان ستاد دیه در این شهرستان خبر داد.
- سجاد علیدادی سلیمانی در جشن گلریزان ستاد دیه در شهرستان بافت که با حضور مسئولین، معتمدین و خیرین و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن قدردانی از همراهی خوب خیرین در کمک به ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: ۶۵ بسته سبد کالا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بین خانواده زندانیان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه دفتر نماینده مردم شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز تعهد اهدای ۱۰ عدد وام ۵۰۰ میلیون ریالی جهت اشتغال خانواده زندانیان کردند، گفت: اصل زندان اجتناب ناپذیر است و زندان بر روی زندگی زندانیان و خانواده آن‌ها آثار بدی خواهد گذاشت.

وی افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه حبس زدایی است به شرط آنکه خللی در امنیت به وجود نیاید و به همین دلیل جشن گلریزان شامل زندانیان جرایم غیر عمد است.

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: با تأمین منابع مورد نیاز در سال گذشته نیز تعداد قابل توجهی زندانی در شهرستان بافت آزاد شد.

وی اظهار کرد: با استفاده از تسهیلات ارفاقی قوه قضاییه و مجازات‌های جایگزین حبس و نیز با صدور قرار تامین مناسب، اندرزگاه زندان زنان بافت خالی از زندانی و تعطیل شد و بازتاب خبری این اقدام ارزشمند و مهم تبعات بسیار مثبتی برای شهرستان بافت به همراه داشت.

علیدادی سلیمانی گفت: پایین بودن سرانه درآمد مردم و بیکاری منجر به بروز برخی ناهنجاری‌ها و گرفتاری عده‌ای در زندان‌ها شده است که ضروری است با تقویت بخش اقتصادی و اشتغال از ورود زندانیان به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به زندان‌ها جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سالی که مزین به «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» شده، در کنار افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی و کارآفرینی از سرمایه‌گذاران با هدف احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد حمایت شده و شرایط مناسبی در توسعه پایدار شهرستان بافت مهیا شود و با تدبیر مناسب فرصت اشتغال برای جوانان و گروه‌های مختلف جامعه مهیا شده و در کنار آن از بروز ناهنجاری‌ها و تولید بزه جلوگیری شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *