رئیس کل دادگستری استان کردستان به مشکلات قضایی نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) رسیدگی کرد

10:58 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۳۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در میان مردم، تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت والای روحانیت و همچنین ریش سفیدان و متنفذان در ختم پرونده‌ها به صلح و سازش بسیار اهمیت دارد.
- حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی ضمن حضور در مسجد امام حسین (ع) محله غفور و صلاح الدین ایوبی محله حاجی آباد از مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار سنندج، از نزدیک با مردم این محله‌ها دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان کردستان در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون توسعه حل اختلاف و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه اذان مغرب در مسجد جامع محله فرجه سنندج حضور پیدا کرد و ضمن اقامه نماز با مردم این محله‌ها، در جمع نمازگزاران، بیان کرد: سیاست ملاقات‌های مردمی در دوران مدیریت جدید قوه قضاییه و دوره تحول و تعالی قوه قضاییه با جدیت پیگیری شده و مسئولین قضایی کشور ضمن حضور در میان مردم از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: حضور مسئولان در میان مردم آثار و برکات گران‌بهایی دارد و سبب کاهش فاصله میان مردم و حکومت شده و گره‌های زیادی از مشکلات مردم را باز خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در میان مردم، تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت والای روحانیت و همچنین ریش سفیدان و متنفذان در ختم پرونده‌ها به صلح و سازش بسیار اهمیت دارد.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص مبحث قضاوت، اشاره و تصریح کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرماید: «من پیامبر هم در مقام قضاوت صرفا بر اساس بَیِنَه، شهود و قسم بین شما قضاوت می‌کنم»، لذا قضات دادسرا‌ها و محاکم نیز صرفاً می‌توانند بر طبق دلایل، مدارک، اسناد و محتویات پرونده اقدام به صدور رأی کنند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: ضروری است تا مردم ضمن آگاهی از قوانین و مقررات در مراودات مالی و غیرمالی و فعالیت‌های اجتماعی حتماً با افراد آگاه به قوانین مشورت کرده و ضمناً از اعتماد بی‌جا به افراد خودداری کنند، تا حقوق شان تضییع نشده و حداقل بتوانند با طرح دعوی به حقوق قانونی خود برسند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *