پرونده ۷۰۰ میلیارد تومانی در مریوان با کمک شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد

10:08 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۱۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: پرونده حقوقی اختلاف ملکی با موضوع تقسیم تَرَکه در شعبه اول شورای حل اختلاف مریوان در راستای رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده‌ها، منجر به صلح و سازش شد.
بهادر اسدی در گفت‌وگو با میزان، از سازش پرونده ۷۰۰ میلیارد تومان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان مریوان خبر داد و بیان کرد: پرونده حقوقی اختلاف ملکی با موضوع تقسیم تَرَکه در شعبه اول شورای حل اختلاف مریوان در راستای رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده‌ها، منجر به صلح و سازش شد.

وی نقش شورا‌های حل اختلاف را در امر صلح و سازش در جامعه کلیدی دانست و تصریح کرد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، از مهمترین آثار و برکات صلح و سازش است و هر چقدر میزان صلح و سازش افزایش یابد، ورودی پرونده‌ها کاهش یافته و سبب می‌شود تا دستگاه قضایی به موضوعات مهم‌تر ورود پیدا کند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف شهرستان مریوان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش‌سفیدان و افراد دارای نفوذ کلام در برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها نقش بسیار بسزایی دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *