بیش از یک هزار و ۸۰۰ جلسه کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد

10:59 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۵۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی تصمیم سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر برگزاری ویدئو کنفرانسی جلسات نوبت دوم و سوم جلسات کمیسیون‌های تخصصی در سال گذشته، یک هزار و ۸۴۰ جلسه کمیسیون به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
- از دی ماه سال ۱۳۹۸ و با شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون با هدف کاهش تردد‌های غیرضروری مردم در پزشکی قانونی آغاز شد.

در ابتدای اجرای این طرح تنها جلسات نوبت سوم کمیسیون مرکزی، به این شکل اجرا و برگزار می‌شد؛ اما نتایج حاصل از آن و رضایت مندی مردم و کارشناسان کمیسیون‌ها موجب شد زمینه برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی در کمیسیون‌های نوبت دوم هم فراهم شود؛ بنابراین از اوایل سال ۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از جلسات نوبت دوم و سوم کمیسیون‌ها به شکل غیرحضوری و در قالب ویدئوکنفرانس برپا شد و تهدید کرونا فرصتی را برای سازمان فراهم کرد که بتواند خدمات بهتر و سریع تری را در این حوزه به مردم ارائه دهد.

هدف از برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون تکریم ارباب رجوع، کاهش تردد‌های غیرضروری مردم و تسریع در پاسخ دهی به پرونده‌ها است، ضمن آنکه این شکل برگزاری به دلیل امکان بهره مندی از کارشناسان توانمند و زبده استان‌های مختلف برای یک پرونده، کیفیت رسیدگی‌ها را نیز افزایش داده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *