رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:روش‌های مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری کارآمد نیست

13:19 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۰۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده چراکه در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.
- موسی خلیل‌الهی، در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهارکرد: باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالا‌ها دارد ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفند‌های مختلفی متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حوزه شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد، اما بیشترین آسیب در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده که اتفاق می‌افتد و ساختمان‌های فاقد هرگونه کیفیت ساخته شده و به فروش می‌رسد و سود‌هایی کلانی به جیب افراد متخلف می‌رود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست و شهرداری در این حوزه موفق نبوده و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه‌های کلان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده چراکه در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.

خلیل‌الهی با تاکید بر احصا نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی، گفت: باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند و با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه‌ای است که قوه قضاییه پیگیر آن بوده و رئیس قوه قضاییه نیز بر آن تاکید دارند، ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

 احمد موقری با بیان اینکه برنامه قوه قضاییه به این سمت حرکت می‌کند و تاکید بر این است تا دستگاه‌ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، ادامه داد: مجموعه‌های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده‌اند باید با برنامه ریزی‌های لازم بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *