دبیر ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کردستان: عفو نباید مشمول محکومان جرایم سرقت شود

10:53 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۹۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کردستان با بیان اینکه حبس زدایی نباید مشمول محکومان جرایمی مانند سرقت شود، گفت: حس رهایی محکومان از قصاص، عجیب و غیرقابل توصیف است.
علی رشیدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فعالیت کمیته عفو در استان کردستان، بیان کرد: درخواست‌های زیادی برای عفو و بخشش محکومان به قصاص داریم و همه این پرونده‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
رهایی از قصاص، زندگی دوباره برای محکومان مشمول عفو است
دبیر ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کردستان بابیان اینکه رهایی از قصاص، زندگی دوباره برای محکومان مشمول عفو است، تصریح کرد: مسیر زندگی این افراد قطعاً تغییر پیدا خواهد کرد و در آغوش خانواده آینده‌ای روشن در پیش دارند.
 
رشیدی تأکید کرد: مجموعه دادگستری و دبیر کمیسیون عفو و سایر افراد در این کمیته، زحمات زیادی در راستای تلاش برای رهایی محکومان از قصاص انجام داده‌اند و شمار زیادی از محکومان به زندگی بازگشتند.
 
دبیر ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با اشاره به اینکه حس رهایی محکومان از قصاص، عجیب و غیرقابل توصیف است، اضافه کرد: زمانی که یک محکوم‌ به قصاص با بخشش ولی دَم به زندگی بازمی‌گردد، لحظه به ثمر رسیدن تلاش‌ها و زحمات کمیته عفو است.
 
رشیدی بابیان اینکه اقدامات خوبی در جهت رهایی محکومان از قصاص از سوی دستگاه قضایی استان در حال انجام است، تصریح کرد: دستگاه قضایی پرونده‌های محکومانی که شرایط عفو را دارند در این کمیته مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
حبس زدایی برای برخی جرایم آثار منفی دارد
دبیر ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان سیاست حبس زدایی را در مجموع طرحی مثبت دانست و با تأکید بر اینکه حبس زدایی برای برخی جرایم آثار منفی دارد، اضافه کرد: این سیاست، تنها باید مشمول برخی جرایم خاص شود.
 
رشیدی با اشاره به اینکه حبس زدایی و عفو نباید مشمول محکومان جرایمی مانند سرقت شود، اظهار کرد: زیرا اجرای این طرح آمار جرایم سرقت را افزایش می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *