حضور دادستان کل کشور در مسجد پاچنار بازار تهران

21:27 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۹۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور با حضور در مسجد پاچنار بازار تهران به رسیدگی مسائل حقوقی مراجعان و نمازگزاران پرداخت.

- طبق گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور در ادامه دیدار‌های مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری و با عنایت بر تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر حضور مسئولان عالی دستگاه قضایی در بین مردم و شنیدن مسائل آنان در ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور به همراه بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رییس دفتر دادستان کل کشور، علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل در مسجد پاچنار، حضور یافت و پس از اقامه نماز جماعت به استماع مشکلات کسبه و بازاریان محل پرداخت.

وی در ابتدای این دیدار در جمع نمازگزاران اظهار کرد: خدا را شاکرم در ماه مبارک رمضان توفیق شد در خدمت شما عزیزان نمازگزار باشم. پیامبر اکرم (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان فرموده اند: اول ماه مبارک رمضان رحمت الهی و وسط آن مغفرت و برکت و آخر آن اجابت و رهایی از آتش جهنم است. اگر ما بتوانیم این دستاورد را از این ماه مبارک داشته باشیم برای سعادتمان کافی است.

وی گفت: همچنین امام مجتبی (ع) ماه رمضان را به میدان مسابقه تعبیر می‌فرمایند. چه زمانی انسان برنده این مسابقه می‌شود؟ آنگاه که در پایان ماه مبارک رمضان ببیند که در درونش تغییر حاصل گردیده و این جز با بندگی خالصانه میسر نمی‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: یکی از اثرات روزه داری این است که انسان را از معصیت الهی دور می‌کند. البته زبان و چشم و گوش و اعضا همه باید روزه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب روزی حلال و اهمیت آن اشاره کرده و گفت: شما بزرگواران که کسبه محترم و اهل بازار هستید باید بدانید که یکی از مهمترین مسائلی که در زندگی و سعادت انسان تاثیر زیاد دارد این است که کسب و کار انسان حلال باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: در اسلام بر این مسئله بسیار تاکید شده و یکی از مظاهر گناه و معصیت که هیچ تردیدی در آن نیست همین امر است. متاسفانه امروزه بازار و کسب و کار ما به دلایل مختلف به شدت به ربا آلوده شده و بلایی شده است که دامن کشور را فرا گرفته و حتما بخشی از این موضوع بعلت عملکرد سیستم بانکی کشور است.

حضور دادستان کل کشور در مسجد پاچنار بازار تهران

وی خاطرنشان کرد: ربا پس از شرک بخدا بزرگترین گناه است. بطوری که از ربا به جنگ با خدا تعبیر شده است. بنده در هرجا که باشم اعلام کرده و میگویم که سیستم بانکی ما بشدت به گناه ربا آلوده است؛ لذا توصیه من به شما اهل بازار و تجارت این است که خیلی مراقب باشید که دامن شما به ربا آلوده نشود. سعی کنید در تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت می‌کنید قرارداد شما دقیقا مطابق با موازین دین مبین اسلام باشد.

دادستان کل کشور افزود: اگر لقمه حلال و روزی حلال داشتیم در دل انسان نورانیت بوجود می‌آید، اما اگر کم فروشی، تقلب و حقه‌های کاسبی را به کار بردیم دچار گرفتاری دنیوی و اخروی خواهیم شد.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: وای بر کم فروشان. این عبارت و هشدار بسیار مهمی است. امروز چقدر در خرید کالا‌های خود با کم فروشی مواجه هستیم؟ لذا شما می‌توانید در همین مسائل نقش آفرین باشید. سعی کنید بازار را یک بازار اسلامی کنید.

دادستان کل کشور ادامه داد: باید احکام مکاسب را برای بازاریان آموزش داد. در باب داد و ستد مسئله زیاد است و باید موارد مورد ابتلا را آموخت تا بتوان بسعادت دنیوی و اخروی رسید. هرچه بازار ما اسلامی باشد به نفع مردم و جامعه خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه قوه قضائیه مردمی بودن است و در دوره تحول و تعالی این ارتباط مستقیم با مردم عزیزمان بیشتر خواهد شد. اگر در قوه قضاییه کسی مشکلی دارد به ما منتقل کنید. ما برای خدمت به شما مردم و سروران گرامی آماده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: چند پل ارتباطی برای ارتباط با دادستانی کل وجود دارد که میتوانید از این طریق اقدام کنید. یکی سایت دادستانی کل می‌باشد و یکی هم از طریق صندوق‌های نصب شده در دادسرا‌ها می‌باشد که می‌توانید نامه‌های خود را به دست ما برسانید.

گفتنی است در این ملاقات عمومی به مشکلات ۴۵ نفر از مراجعین رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *