دیدار مردمی دادستان انتظامی قضات در مسجد منشورالسلطان/ حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد: سیاست کلی قوه قضاییه کاهش حجم پرونده‌های قضایی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است

17:19 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان انتظامی قضات به همراه هیئت قضایی با حضور در مسجد منشورالسلطان واقع در میدان حر، با برپایی میز خدمت به استماع مشکلات مردمی و بررسی موارد اعلامی آن‌ها پرداخت.
– با توجه به دستورات و تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان عالی دستگاه قضایی در مساجد و برپایی میز خدمت در ماه مبارک رمضان و انجام دیدار‌های مردمی و بررسی مشکلات قضایی شهروندان، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان انتظامی قضات به همراه علی اصغر رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین ابوالفضل نجفی، مدیرکل دفتر دادسرای انتظامی قضات در مسجد منشورالسلطان میدان حر، حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت در این مسجد با انجام دیدار چهره به چهره مردمی نسبت به استماع مشکلات اهالی محل و بررسی پرونده‌های قضایی مراجعه کنندگان پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در حاشیه این برنامه با اشاره به ارائه خدمات قوه قضاییه به شهروندان در بخش‌های مختلف قضایی، بیان کرد: سیاست کلی قوه قضاییه در حال حاضر بر پایه دو موضوع کاهش حجم پرونده‌های قضایی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است.

دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه به دنبال ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده‌ها هستیم، گفت: یکی از راهکار‌ها برای رسیدن به این مهم، توسعه صلح و سازش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی زیاد است، گفت: علت این موضوع کثرت ورود پرونده به قوه قضاییه است.
دیدار مردمی دادستان انتظامی قضات در مسجد منشورالسلطان/ حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد: سیاست کلی قوه قضاییه کاهش حجم پرونده‌های قضایی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است
حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با اشاره به کمبود قاضی در کشور، گفت: در مال حاضر ۱۲ هزار قاضی در دستگاه قضایی فعالیت می‌کنند. از ۱۰ سال قبل تا به امروز حدود ۵ هزار قاضی به دستگاه قضایی اضافه شده است، لذا افزایش تعداد نفرات قضات کافی نیست بلکه باید حجم پرونده‌ها کاهش پیدا کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *