معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان: سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ در استان راه اندازی می‌شود

9:54 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۵۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از افتتاح سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹ در هفته جاری در استان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره گیری این سامانه بصورت رایگان و از طریق وکلا مشاوره حقوقی دریافت کنند.
-  با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و اعضای هیئت مدیره سابق و جدید وکلای مرکز قوه قضاییه استان کردستان، پنجمین دوره انتخابات هیئت رئیسه این مرکز در استان کردستان در محل سالن اجتماعات مرکز وکلای قوه قضاییه در استان برگزار شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در این جلسه، کار وکالت را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: وکلا یاری‌گر دستگاه قضایی هستند و باید با در نظر گرفتن حق و عدالت دستگاه قضا را در احقاق حق یار کنند.

رشیدی بر لزوم هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان کردستان در راستای سیاست‌های عالی دستگاه قضایی با دادگستری استان تأکید و تصریح کرد: برگزاری جلسات فصلی منظم با مسئولین دادگستری استان و نظارت و بازرسی و آموزش کارآموزان وکالت ضروری است.

رشیدی از راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی ۱۲۹ در هفته جاری در استان خبر داد و افزود: مردم سراسر استان می‌توانند از طریق این سامانه بصورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت کنند.

گفتنی است در این نشست احکام پنج عضو هیئت مدیره و بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان کردستان که در انتخابات برگزار شده حائز رأی اکثریت شرکت کنندگان شدند، اعطاء شد و اعضاء منتخب نیز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

در ادامه جلسه انتخابات هیئت مدیره جدید با رای مخفی انجام شد و  کاظم مفاخری باشماق به عنوان رئیس مرکز،  الهیه خالدیان به عنوان نایب رئیس مرکز و  سیاوش حیدری به عنوان دبیر و بهروز سلیمانی به عنوان مسئول مالی مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کردستان به مدت یکسال انتخاب شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *