رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستانی خراسان رضوی به ساماندهی سد معبر ورود کرد

14:09 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۴۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از انجام اقدامات با هدف ساماندهی کلیه فعالیت‌ها در زمینه مواجهه با سد معبر در سطح شهر مشهد مقدس خبر داد.
- فرزاد بهشتی توندری  از انجام اقدامات با هدف ساماندهی کلیه فعالیت‌ها در زمینه مواجهه با سد معبر در سطح شهر مشهد مقدس خبر داد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۷ مشهد مقدس (ویژه شهرسازی) از برگزاری جلسه‌ای در خصوص معضلات و آسیب‌های مرتبط با نحوه جمع آوری، تعیین تکلیف، فروش و نگهداری اموال مکشوفه حاصل از برخورد مأموران شهرداری با سد معبر در سطح شهر مشهد مقدس و ضرورت ساماندهی این موضوعات خبر داد.
 
وی افزود: در این جلسه که با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس و رئیس اجرائیات، انتظامات و کنترل شهرداری مشهد مقدس در این دادسرا برگزار شد، موضوعات فوق در چندین محور از جمله ساماندهی انبار‌های موجود، لزوم تصویربرداری از اموال موجود در انبار‌ها و پروسه اجرای مأموریت‌ها، لزوم نصب دوربین بر روی البسه عوامل اجرائیات شهرداری، تعیین تکلیف و نحوه فروش مواد و اقلام فاسد شدنی موجود در انبار‌ها و ... با رویکرد تعریف پروسه جدید؛ بررسی شد.

بهشتی توندری، بر لزوم  آسیب شناسی پروسه فعلی برخورد با سد معبر و تهیه و تنظیم فرآیند جدید با رویکرد حل مسئله اشاره و بر ضرورت توجه به مبانی و ملاحظات حقوقی و قانونی ساماندهی وضعیت موجود و تعریف پروسه جدید تأکیدکرد و گفت: ضرورت دارد کلیه ملاحظات مطرح شده از جمله: مبانی حقوقی و قانونی در روند اجرای طرح (کشف ، جمع آوری، برخورد، تحویل به انبار، تفاوت ماهیت اموال و اقلام فاسد شدنی و سرمایه‌ای، اختصاص کد کالا، بازنگری در قبوض موجود و نحوه صدور آن، قابلیت بازدارندگی جرایم و ...) با هدف ایجاد رویه واحد و مرتفع نمودن معضلات و آسیب‌های موجود در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد قرار گیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نظر به عملکرد مطلوب کارگروه شهر ترمیمی در حوزه برخورد با سد معبر، ملاحظات مدنظر این کارگروه نیز می‌بایست در دستور کار متولیان امر قرار گیرد و در نهایت پس از اتمام کار و ابلاغ پروسه جدید، تمامی دستگاه‌های مسئول و دست اندر کار موظف خواهند بود براساس آن برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تقویت ارتباط و تعامل مؤثر با یکدیگر و با نظارت دستگاه قضایی، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های این حوزه خواهیم بود و انتظار می‌رود اقدامات یکپارچه براساس دستورات این دادسرا استمرار یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *