۲۷۵ زندانی جرایم غیر عمد استان همدان در سال ۱۴۰۰ با کمک ستاد دیه آزاد شدند

9:46 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز استان همدان با بیان اینکه جشن گلریزان رمضان ۱۴۰۱، بیست و چهارم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، از آزادی ۲۷۵ زندانی در سال ۱۴۰۰از طریق دریافت تسهیلات ستاد دیه خبر داد.
حسن خانجانی موقر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری آئین گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به عنوان برنامه ثابت دادگستری استان، بیان کرد: جشن گلریزان در دو سال اخیر به خاطر بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
 
دادستان مرکز استان همدان از برگزاری جشن گلریزان رمضان ۱۴۰۱ به شکل حضوری خبر داد و با بیان اینکه این مراسم بیست و چهارم ماه مبارک رمضان در مرکز استان با حضور مردم و خیرین برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سایر شهرستان‌های استان نیز منوط به همکاری فرمانداران و دستگاه قضایی شهرستان‌هاست.
 
خانجانی موقر با تأکید بر منش پهلوانی به عنوان محتوای اصلی فرهنگ حسنه گلریزان در راستای نگاه ویژه به رعایت حقوق زندانیان به عنوان خط مشی رئیس دستگاه قضا در تحقق حقوق عامه، گفت: جشن گلریزان یک اقدام مهم فرهنگی و اجتماعی در تقویت روحیه معنوی جامعه در جهت حمایت از نیازمندان است.
 
دادستان مرکز استان همدان با اشاره به نقش مهم خیران نیک اندیش در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، از آزادی ۲۷۵ زندانی در سال ۱۴۰۰از طریق دریافت تسهیلات ستاد دیه خبر داد و تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض و نیز پذیرش اعسار نیز در آزادی زندانیان نقش داشت.
 
وی با بیان ۷۱۰میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۵۵۹ هزار ریال جمع بدهی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده، اضافه کرد: ۱۱ زندانی خانم و ۲۶۴ زندانی مردم از جمع ۲۷۵ نفر زندانی آزاد شده در سال ۱۴۰۰ با پرداخت وجه آزاد شدند.
 
دادستان مرکز استان همدان تأکید کرد: هشت زندانی با پرونده دیه، ۱۷۵ زندانی با پرونده مالی، ۶۲ زندانی با پرونده مهریه و ۲۹ نفر هم به علت عدم پرداخت نفقه زندانی بودند که به همت دستگاه قضا و خیرین به آغوش خانواده باز گشتند.
 
خانجانی موقر با اشاره به تقسیط و اعسار بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: این اقدام با همکاری ستاد دیه و مساعدت دستگاه قضا انجام شد.


برچسب ها: قوه قضاییه همدان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *