فشارها بر متهمان عقیدتی در آلمان/افزایش اقدامات نژادپرستانه پلیس فدرال

15:53 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۲۴
دادگاه عالی آلمان موارد احکام سنگینی را علیه برخی متهمان به جرم عقاید آن‌ها صادر می‌کند.

رسانه‌های آلمان، به تازگی گزارش دادند که دادگاهی در برلین، یک زن ۹۳ ساله را به دلیل انکار «هولوکاست» به ۱۲ ماه زندان محکوم کرد.

دادگاه منطقه‌ای برلین همچنین درخواست تجدید نظر «اورسولا هوربک»، پیرزن ۹۳ ساله، علیه دو محکومیت به دلیل انکار «هولوکاست» در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ را رد کرد.

قضات دادگاه برلین اعلام کردند که این حکم نمی‌تواند تعلیق شود، چرا که «هاوربک» هیچ پشیمانی یا نشانه‌ای از تغییر دیدگاه خود را در طول جلسات استیناف نشان نداده است.

قانون جزایی آلمان انکار علنی هولوکاست را چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین ممنوع می‌کند؛ این شامل به اشتراک گذاری تصاویر مختلف در این زمینه است که از نظر قانون جزایی آلمان ممنوع است.

همچنین دولت آلمان قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد نحوه تعدیل و گزارش دادن سخنان و تهدید‌های نفرت انگیز توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی وضع می‌کند؛ این قوانین مربوط به سخنان تنفرآمیز سال ۲۰۲۰، پس از سه سال تشدید شد.

سازمان عفو بین الملل، می‎گوید «تعداد جنایات ناشی از نفرت در آلمان افزایش یافته، اما مقامات نتوانستند یک استراتژی جامع علیه خشونتی که ریشه در تبعیض دارد، ایجاد کنند.»

در ماه می ۲۰۲۱، وزارت کشور دولت آلمان گزارش داد که جرایم ناشی از نفرت در مقایسه با سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است؛ در همان ماه، دولت آلمان بسته‌ای متشکل از ۸۹ اقدام علیه جنایات نژادپرستانه را تصویب کرد و در حالی که این اقدامات حمایت بیشتری از جامعه ارائه می‌کردند، اما از پرداختن به نژادپرستی نهادینه و تعیین استراتژی کلی علیه خشونت نژادپرستانه کوتاهی کردند.

علاوه بر این، پاسخگویی در مورد سوء استفاده‌های تبعیض آمیز توسط پلیس آلمان به دلیل فقدان مکانیزم شکایت مستقل برای بررسی موثر ادعا‌ها در سطوح فدرال و ایالتی، و همچنین عدم الزام پلیس این کشور در شش ایالت فدرال و در سطح فدرال به استفاده از نشان‌های شناسایی، همچنان با مشکل مواجه است.


برچسب ها: حقوق بشر آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *