عطایی: روزی که مربی تیم ملی شدم، زره محکمی به تن کردم/ نگاه ما برای لیگ ملت‌ها نتیجه‌گرا نخواهد بود

11:02 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۹۲۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: معروف خداحافظی کرد و برای او آرزوی موفقیت داریم و امیدوارم والیبال بتواند مسیر خود را بدون این ابر ستاره‌ها به خوبی طی کند.

- نخستین نشست خبری بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اهالی رسانه از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (شنبه) با حضور محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، مدیران شرکت همراه اول به عنوان اسپانسر جدید فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست و دیگر پیشکسوتان این رشته برگزار شد.

وی اظهار داشت: در ابتدا درگذشت اولین کاپیتان تاریخ تیم‌های ملی والیبال را تسلیت عرض می‌کنم. سال بسیار پرترافیکی پیش رو‌ داریم و باید در ۴ رویداد مهم حضور داشته باشیم. از همین رو با دعوت از ۲۵ بازیکن اردو‌های تیم ملی را از امروز آغاز می‌کنیم. تمرینات در دو گروه خواهد بود و یک تیم راهی لیگ ملت‌ها تیمی دیگر راهی بازی‌های کشور‌های اسلامی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: معمولاً با تغییرات همیشه مقابله می‌شود و باید تغییراتی در تیم ملی داده می‌شد تا به هدف نهایی خود در المپیک برسیم. به همین دلیل برخی بازیکنان باتجربه و کسانی که در کتار ما نیستند در زمان مناسب استفاده خواهد شد.

عطایی تصریح کرد: از سعید معروف که خدمات شایانی برای والیبال ایران انجام داد تشکر می‌کنم که نقش اصلی را در موفقیت‌های اخیر تیم ملی داشت. همچنین نفراتی مانند موسوی و غفور را نداریم. معروف خداحافظی کرد و برای او آرزوی موفقیت داریم و امیدوارم والیبال بتواند مسیر خود را بدون این ابر ستاره‌ها به خوبی طی کند.

*من هم دوست دارم تنها در تیم ملی باشم نه در باشگاه

وی درباره برخی بازیکنان مصدوم مانند مجرد، میثم صالحی و جواد کریمی گفت: چند بازیکن بودند که شدت آسیب‌دیدگی زیادی داشتند و تحت عمل جراحی قرار گرفتند، اما با این وجود این بازیکنان از امروز در اختیار تیم ملی و کادر پزشکی خواهند بود. قطعاً اگر بازی کردن منجر به تشدید آسیب دیدگی شود از آن فرد استفاده نخواهد شد. نگاه ما برای لیگ ملت‌ها نتیجه‌گرا نخواهد بود.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: قرارداد توتولو برای همکاری در تیم ملی امضا شد، اما از شرایط مالی آن‌خبر ندارم. آقای یانوش هم به‌عنوان بدنساز و مربی اصافه خواهد شد. او مربی و بدنساز لهستان ذر زمان سرمربیگری آنتیگا بوده است و بسیار کاربلد است. بحث قرارداد مربیان ایرانی مغفول مانده و من هم دوست دارم تنها در تیم ملی باشم و در باشگاه نباشم. من هم قرارداد ندارم، اما امیدواریم این موضوع هم به سر و سامان برسد.

*آرژانتینی‌ها ۳ روز فرصت خواسته‌اند

عطایی افزود: اردو‌ها از عصر امروز شروع خواهد شد و فعلاً ۳ روز تمرین و یک روز استراحت خواهیم داشت و تا شروع لیگ ملت‌ها اینگونه خواهد بود. سعی می‌کنیم بازی تدارکاتی مهیا کنیم که به دردمان بخورد و این بازی‌ها با ما خروجی بدهد. احتمالاً قبل از اعزام به برزیل راهی آرژانتین شویم تا بازی دوستانه داشته باشیم. آرژانتینی‌ها ۳ روز فرصت خواسته‌اند تا به ما جواب دهند و احتمال دارد تا کانادا هم با کشوری مانند آلمان بازی تدارکاتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بعد از باشگاه‌های آسیا تعدادی بازیکن به تیم ملی اضافه خواهند شد و قرار است برای بازی‌های کشور‌های اسلامی یک کادرفنی جدید که از تیم فنی خودمان است هدایت تیم ملی در بازی‌های کشور‌های اسلامی را برعهده خواهد داشت.

*نیازی نیست از موسوی و غفور در تمام مسابقات استفاده شود

عطایی تصریح کرد: روزی که مربی تیم ملی شدم، زره محکمی را به تن کردم. باید با چارچوب‌های بین‌المللی حرکت کنیم. تیم ملی ایران ثابت‌ترین تیم دنیا در ۱۰ سال اخیر بود و ۷۰ درصد تیم ملی تغییر نکرد. از لیگ ملت‌های سال ۲۰۱۳ تا سال اخیر فکر می‌کنم معروف و موسوی بیشترین بازی‌های ملی را داشتند. به نظرم نیازی نیست از بازیکنانی مانند موسوی و غفور در تمامی رقابت‌ها استفاده شود و بهتر است از این نفرات ارزشمند در مسابقات مهم استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران قهرمان جهان شده‌اند و باید یک جایی فرصت داده شود. سعی می‌کنم از نیرو‌های جوان استفاده کنیم، چرا که هدف اول المپیک ۲۰۲۴ است و ترجیح آنست که در المپیک تیمی پیر نداشته باشیم.

*آستانه تحمل جامعه والیبال باید بالا برود؛ تغییر تاوان دارد

وی ادامه داد: قطعاً پیش‌بینی نتایج در قهرمانی جهان سخت است و نتایج دوره گذشته مردم را راضی نکرد. وقتی تیم ملی را گرفتم دوازدهم جهان بودیم و بعد از قهرمانی آسیا به رده دهم رسیدیم. هر تیمی که بالاترین رنک قاره‌ای خود در لیگ ملت‌ها را کسب کند جواز صعود به المپیک را کسب خواهد کرد.

عطایی عنوان کرد: برای رسیدن به این جایگاه تمام مراحل را طی کرده‌ام، سرمربی لیگ یک و لیگ برتری بوده‌ام و قهرمان شده‌ام. در آسیا قهرمانی دارم و در باشگاه‌های جهان پنجم شده‌ام. در تیم‌های ملی هم در رده جوانان قهرمانی جهان دارم و به همین دلیل استرس ندارم، چرا که می‌دانم باید چه کنم. والیبال رشته وارداتی است و می‌توانیم با الگوبرداری از کشور‌های صاحب سبک به روز‌های خوبی برسیم. آستانه تحمل جامعه والیبال باید بالا برود چرا که تغییر تاوان دارد.

وی ادامه داد: برای ما لژیونر بودن و اینکه یک بازیکن در لیگ داخلی حضور دارد مهم نیست و کیفیت بازیکنان در اردو‌ها و شرایط فعلی مهم است. تغییر نسل سخت است و انتخاب جایگزین‌های مناسب برای نسل طلایی سخت‌تر است. میلاد عبادی‌پور به خوبی توانست عصای دست من در تیم ملی در جایگاه کاپیتانی بود و در زمینه کاپیتان تیم ملی مشکلی نیست.

* پول مربی ایتالیایی را نداشتیم

عطایی در پایان درباره حضور مربی بدنساز لهستانی گفت: گزینه‌ اولم برای مربی بدنساز یک مربی ایتالیایی بود اما از نظر مالی به توافق نرسیدیم. فدراسیون والیبال سیاست‌های خاص خودش را دارد و فعلا که حمایت کرد خوبی دارند. توقعم از کارشناسان اینست که موفقیت یا عدم موفقیت تیم ملی فعلی را با قبلی مقایسه نکنند. متاسفانه زز موفقیت‌های این دو تیم ملی علیه هم استفاده می‌شود. چنانچه که به معروف، موسوی، غفور، شهرام محمودی و دیگران فرصت داده شد بهتراست به این نسل فعلی هم اعتماد شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *