واکنش پلیس راهور به صحبت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی؛ سردار هادیان فر: از مواضع رهبری و مردم کوتاه نخواهیم آمد

21:46 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۸۰
رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: از مواضع مقام معظم رهبری و مردم درباره کیفیت خودرو کوتاه نخواهیم آمد، دوستان از آقای میرسلیم گرفته تا دیگران هر چه که می‌خواهند بگویند.

- سردار سید کمال هادیان‌فر گفت: در بحث ایمنی و کیفیت خودرو همه مسئول هستند، از افرادی که به عنوان خریدار از این محصول استفاده می‌کنند تا دستگاه‌های دولتی و بخش‌های مختلف؛ لذا همه در قبال موضوع کیفیت تولید خودرو‌های داخلی مسئول هستیم.

وی افزود: مگر می‌شود پلیس راهور به عنوان آخرین دژ پس از تاییدها، کنترل‌ها و نظارت‌ها در بحث شماره گذاری خودرو‌ها اظهار نظر نکند؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور وی تصریح کرد: باید پلتفرم ضخامت ورق ها، ستون‌های خودرو، کیسه هوا، کمربند ایمنی، abs و موضوعات مختلف در تصادفات از جان راننده و سرنشینان آن دفاع کنند.

وی افزود: در تصادفات مختلف شاهد این بودیم که خودرو هیچ دفاعی از جان افراد نکرده است، ده روز قبل در محور لرستان به سمت نورآباد ۲ دستگاه خودروی سواری پژو با یکدیگر تصادف کردند.

سردار هادیان فر ادامه داد: آیا در تصادف رخ به رخ باید دو خودرو منفجر شوند و هر دو خودرو آتش بگیرد و سرنشینان آن به علت مچاله شدن خودرو و عدم توانایی خروج از آن بسوزند و جانشان را از دست بدهند؟

وی با بیان اینکه چه کسی باید بر این موارد نظارت کند و به آن تذکر دهد؟ گفت: اگر پلیس راهور در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پراید را از رده خارج نمی‌کرد، کدام دستگاه این اقدام را انجام می‌داد؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور اظهار کرد: اگر پلیس راهور حسب دلسوزی و فوت افراد درباره عدم کیفیت در خودرو‌ها و ایمنی پایین آن‌ها صحبت نمی‌کرد، کدام دستگاه‌ها می‌آمدند درباره این مسائل صحبت کنند؟

وی افزود: سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت چه زمانی می‌خواستند درباره این موارد ورود کنند؟ اگر پلیس بر اساس منطق و وظیفه‌اش راجع به این موضوع صحبت نمی‌کرد همه سکوت کرده بودند.

سردار هادیان فر بیان کرد: در جلسه‌ای که خدمت رئیس محترم جمهور بودیم، ایشان تمام موارد و صحبت‌های ما را تایید کرده و تاکید کردند که بر روی خواسته هایتان در این رابطه بایستید تا کیفیت و ایمنی در خودرو‌های تولید داخل اصلاح شود.

وی با بیان اینکه خیلی از مردم به ما می‌گویند که اگر کیفیت خودرویی پایین است چرا آنرا پلاک می‌کنید؟ گفت: این همان نقطه ابهامی است که قانون بر ما تکلیف کرده تا بر اساس تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان‌های استاندارد و محیط زیست، پلیس خودرو‌های تولیدی را پلاک کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: در کشور ما سامانه یا امکان تست کرش یا همان تست تصادفات وجود ندارد، زمانی که کارشناس پلیس به صحنه‌های نظارتی تولید خودرو‌ها در کارخانه‌ها میرود، می‌بیند که برخی از نظارت‌ها انجام نمی‌شود که یکی از آن‌ها همین تست کرش است.

وی افزود: در کشور یک خودرویی را تولید می‌کنند، به یکی از کشور‌های منطقه ارسال کرده تا تست شود و بعد از آن هرچه آمد همان است که آمده.

سردار هادیان فر با بیان اینکه از فشار‌ها نگران نیستیم و توکل ما بر خداوند است، تصریح کرد: خودروسازان به جای پوشاندن عیب خودرو‌های خود به معنای واقعی بیایند و ایمنی خودرو‌های تولید داخل را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای تولید کمی خود را به دنبال تولید کیفی آن باشد، گفت: بحث کیفیت خودرو مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور تاکید کرد: از مواضع مقام معظم رهبری و مردم کوتاه نمی‌آییم، حالا دوستان از آقای میرسلیم گرفته تا دیگران هرچه میخواهند بگویند.

گفتنی است که چند روز قبل طرح آزادسازی ورود خودرو‌های خارجی به کشور توسط مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

مصطفی میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی گفته بود دخالت در موضوعات خودروسازی در حیطه کاری پلیس راهور نیست.


برچسب ها: پلیس راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *