مومنی‌مقدم: علم برای مربیان نامحدود است/ برای یادگیری نکات جدید در دوره هاینن شرکت کردم

12:33 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۶۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان با بیان این‌که تکنیک‌های پایه والیبال در همه دنیا ثابت و یکسان است، گفت: علم برای مربیان نامحدود است و با هدف یادگیری نکات جدید و تازه در دوره پیشرفته مربیگری شرکت کردم.

- به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، غلامرضا مومنی‌مقدم در مورد حضور در دوره بین‌المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری والیبال اظهار داشت: مربی هستیم و علم برای مربیان نامحدود است و هر چقدر یاد بگیریم باز هم کم است.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران ادامه داد: ویتال هاینن جزو مربیان خوب دنیاست که سابقه مربیگری در تیم ملی لهستان و همچنین بلژیک و آلمان را در کارنامه دارد. در این دوره آموزشی شرکت کردم تا نکات آموزنده آن را یاد بگیرم. من از هر دوره و یا کلاسی که به معلومات من اضافه کند استقبال می‌کنم. درحالی در این کلاس شرکت کردم که درگیر تمرینات تیم ملی جوانان نیز بودم.

مومنی‌مقدم تصریح کرد: همیشه به شاگردان می‌گویم والیبال در عین سادگی، بسیار سخت است. مربیگری نیز به همین شکل است و برخی از مربیان در کار خود خلاقیت بسیار زیادی دارند درحالی که تکنیک‌های پایه در همه دنیا ثابت و یکسان است. در این بین یک مربی می‌تواند هنر خود را با طراحی تمرینات متنوع که شاگردانش را خسته نکند، نشان دهد. به اعتقاد من هدف هاینن در تمرینات عملی روز سوم، این بود که بازیکنان در حین گرم کردن، زیاد خسته نشوند.

وی ادامه داد: البته چنین تمریناتی ممکن است برای تیم‌های بزرگسالان کارآیی نداشته باشد، چون بازیکنان تیم ملی به سطحی رسیده‌اند که باید بیشتر در در زمینه مسائل تاکتیکی فعالیت کنند. به نظر من اگر چنین دوره‌هایی ادامه داشته باشد باید بیشتر والیبال نوین مورد مطالعه و تمرین قرار گیرد.

دوره بین‌المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری والیبال که از ۱۵ فروردین با تدریس ویتال هاینن بلژیکی در هتل المپیک تهران آغاز شده بود، شب گذشته (چهارشنبه شب ۱۷ فروردین) به پایان رسید.

بیش از ۲۵۰ مربی مرد و زن از استان‌های مختلف کشور در این دوره شرکت کردند که بزرگترین گردهمایی مربیان والیبال تاریخ ایران را شکل داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *