آخرین خبر‌ها از سفرهای نوروزی/در ۶ روز اخیر ۲۴۷ نفر در تصادفات جان باختند

10:59 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۴۷۵
مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای در این خبر آورده شده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفر‌ها و تردد بین جاده‌ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از ۷۰ هزار نیروی پلیس در جاده‌ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای در این خبر آورده می‌شود.

جاده‌های هراز و چالوس بسته شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۶:۰۲

جانشین پلیس راهور گفت: به دلیل شرایط جوی و حجم بالای ترافیک جاده های هراز و چالوس بسته شده است. سردار حسینی(در ارتباط با شبکه خبر): هموطنان تا پایان امشب به این دو محور مراجعه نکنند.

هراز هم یک طرفه شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۴:۰۷

 سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: به منظور تخلیه بار ترافیکی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور هراز ممنوع شد و این محور از مسیر جنوب به شمال یک طرفه شد.

وی با بیان اینکه این منع تردد به صورت موقت اعمال شده است، افزود: بعد از کاهش بار ترافیکی، هر دو مسیر دوباره بازگشایی خواهد شد.

آخرین وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۲ فروردین
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۲:۱۷

بنابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر  تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس ممنوع است و این جاده به منظور تخلیه بار ترافیکی تا اطلاع بعدی یک طرفه خواهد بود. در این مدت تردد در مسیر شمال به جنوب در محور‌های جایگزین یعنی فیروزکوه و هراز انجام خواهد شد.

وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران - شمال محدوده سنگان و حدفاصل تونل ۱۶ تا شهرستانک است. وضعیتی مشابه در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و حدفاصل پلور تا آب اسک و همچنین آزادراه قزوین - رشت محدوده شهر رودبار تا منجیل گزارش شده و ترافیک در این دو محور نیز پرحجم و نیمه سنگین گزارش شده است.

در دیگر جاده‌های کشور نیز گرچه حجم تردد خودرو‌ها افزایش داشته است، اما ترافیک در حال حاضر روان گزارش شده است. سه محور اهر – ورزقان به علت کولاک شدید، ریگان – ایرانشهر و شهداد نهبندان نیز به علت انجام عملیات عمرانی تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور‌های جایگزین انجام می‌شود.

وضعیت جوی جاده‌ها نیز حاکی از بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان است. همچنین در برخی از محور‌های استان‌های گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز، مازندران و چهارمحال و بختیاری نیز بارش باران گزارش شده که لازم است رانندگان با رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه در این معابر تردد کنند. همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای سفر به استان‌های شمال غربی و کوهستانی از سوی پلیس راهور توصیه شده است.

رانندگان و مسافران از طریق تماس با شماره ۱۲۰ می‌توانند قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مطلع شده و متناسب با شرایط پیش رو برای انجام سفر خود برنامه‌ریزی  لازم را انجام دهند.

 

جاده کرج - چالوس یک طرفه شد
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۲۸

سرهنگ رضا گودرزی از یک طرفه شدن جاده کرج - چالوس در محدوده این استان خبرداد و گفت: این محدودیت از مسیر جنوب به شمال از انتهای آزادراه تهران - شمال تا تونل البرز اعمال شده است.

رییس پلیس راه البرز اضافه کرد: همچنین اکنون تردد از مسیر شمال به جنوب در این آزاد راه ممنوع است.

گودرزی افزود: ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس سنگین است.

وی از رانندگان خواست با توجه به شرایط ترافیکی با ماموران پلیس راه همکاری داشته باشند.

وی گفت: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان سازی ترافیک در جاده‌های استان البرز مستقر شده اند.

هشدار پلیس برای تردد در جاده‌های ۵ استان/ ۲۴۷ کشته در تصادفات نوروزی
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۱۱

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به سفر‌های نوروزی، اظهار کرد: همزمانی سفر‌های نوروزی با یکدیگر همچنین ظرفیت محدود شبکه معابر منجر به ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در برخی از ساعات روز و عمده این ترافیک نیمه‌سنگین نیز در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی و زیارتی مشاهده شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش شدید باران و برف پیش‌بینی شده و هموطنانی که قصد سفر را به این استان‌ها دارند، حتماً تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: در محور‌های استان‌های جنوبی همچون بوشهر، هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز، وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و خاک و کاهش میدان دید رانندگان پیش‌بینی شده است.

شیرانی درباره وضعیت تصادفات در جاده‌های کشور نیز گفت: بنابر آخرین آمار تا به امروز در تصادفات ایام نوروز، ۲۴۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند (۳۳ نفر در شهر‌ها و ۲۱۴ نفر در جاده‌ها).

این مقام انتظامی از هموطنان خواست با توجه به وضعیت جوی، ضمن رعایت قوانین و مقررات، با احتیاط کامل، سرعت مناسب و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی رانندگی کنند تا شاهد حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

احتمال بارش باران و برف در نوار غربی / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی کشور
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۱:۰۸
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و همچنین در برخی از مناطق استان‌های اصفهان، سمنان و یزد شاهد بارش پراکنده هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی شدت بیشتری دارند، ادامه داد: فردا چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد که تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده انتظار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را در نیمه جنوبی کشور داریم، افزود: با توجه به شرایط جوی مناطق شمالی کشور به مسافران نوروزی توصیه می‌شود افرادی که شمال غرب و سواحل شمالی و خراسان شمالی و رضوی را به عنوان مقصد انتخاب کردند، حتماً لباس گرم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند؛ چرا که همچنان با سرمای هوا را در آن مناطق مواجه هستیم.

گودرزی از بارندگی و لغزندگی جاد‌ها در مناطق مذکور خبر داد و در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز به تدریج ابری می‌شود و برای آن رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌گردد و  بیشینه دمای  پایتخت به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.
جان باختن ۲ نفر و مصدومیت ۱۰ تن در تصادف دو خودرو
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۱۰:۵۷

سید جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ٢٣:٢۶ شب گذشته(دوشنبه شب) یک مورد حادثه تصادف بین دو دستگاه خودرو، در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران-قم، تقریبا در محدوده ١٠ کیلومتری عوارضی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که دو ایستگاه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل مشاهده کردند که دو دستگاه خودرو پژو ۴٠۵ و سمند با یکدیگر برخورد کرده‌اند. راننده سمند حال خوبی داشت و اعلام می کرد که خودرو سرنشین دیگری نداشته است؛ اما ظاهراً داخل خودرو پژو، ١٢ نفر سرنشین حضور داشتند که پیش از رسیدن آتش نشانان همه سرنشینان خارج شده بودند و فقط راننده که مردی حدودا ۶٠ ساله به نظر می رسید در خودرو محبوس شده بود. ایربگ های خودرو عمل کرده بود اما راننده محبوس بود و آسیب زیادی دیده بود.

ملکی گفت: آتش نشانان عملیات رهاسازی را آغاز کردند و راننده پژو ۴٠۵ را از خودرو خارج کردند اما مشخص شد وی جان خود را از دست داده است. ١١ نفر دیگر نیز همگی تابعیت افغان داشتند، شامل سه زن و هشت مرد بودند که از میان آنها چهار نفر کودک بودند.

از میان سرنشینان نیز یک نفر جان خود را از دست داده بود و سایر افراد مصدومیت شدیدی داشتند.

وی افزود: همه افراد به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. در نهایت مشخص شد دو تن جان خود را از دست داده‌ و ۱۰ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: در پی این تصادف، ترافیک نسبتا سنگینی ایجاد شده بود که با پایان عملیات، خودرو ها به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد. عملیات ساعت ۱:۱۸ بامداد روز جاری به پایان رسید.


برچسب ها: پلیس پلیس راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *