تغییر ساعت رسمی کشور، از ساعت ۲۴ امشب

19:11 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۴۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ امشب یکساعت به جلو کشیده می‌شود.

- ساعت رسمی کشور ساعت ۲۴ امشب اول فروردین یک ساعت جلو کشیده می‌شود.

گفتنی است، سخنگوی دولت پیش از این اعلام کرده است که؛ تغییر ساعت رسمی طبق رول سال‌های گذشته، ساعت ۲۴ امشب اول فروردین یک ساعت جلو کشیده می‌شود.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز با بیان اینکه، طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان بررسی شد که درباره برخی مفاد آن ابهام وجود داشت، افزود: ابهام شورای نگهبان از این جهت بود که نسخ قانون فعلی که در این مصوبه هم آمده بود آیا تغییر رسمی کشور در صلاحیت و اختیار دولت خواهد بود یا خیر؟ نسبت به این موضوع ابهام وجود داشت که بعد از رفع ابهام، اظهار نظر خواهد شد.

وی ادامه داد: واقعیت این است بدون موضوع شناسی و بررسی فنی امکان اظهار نظر درباره مصوبات وجود ندارد و تشخیص ابهامات و مغایرات شرعی و قانون اساسی از طرف شورای نگهبان نتیجه بررسی‌های فنی و مقدماتی است.

سرپرست معاونت امور حقوقی دولت نیز با بیان اینکه قانون لغو تغییر ساعت به فروردین ۱۴۰۱ نمی‌رسد، اظهار کرده بود که، ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.

طبق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده و در ساعت ۲۴ روز سی ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *