رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خداییان:رسانه ها در مبارزه با فساد اقتصادی نقش موثری دارند

13:57 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۶۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست صمیمانه سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد.

- نشست صمیمانه ذبیح الله خداییان با اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست خداییان ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شکی نیست که امروزه رسانه برتمام جوانب زندگی انسان‌ها در سراسر جهان سایه افکنده و اگر می‌گوییم جهان به دهکده جهانی تبدیل شده به دلیل حضور رسانه‌ها است.

وی با اشاره به نقش رسانه در زندگی انسان‌ها بیان کرد: رسانه ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و بصورت مستمر ارزش‌ها وهنجار‌های فرهنگی را به مردم منتقل می‌کند.

خداییان اظهار کرد:آگاهی بخشی یکی از کارکرد‌های رسانه است و در موضوعات مختلف، اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رسانه زبان گویای مردم است، گفت: رسانه به مسائل مختلف جامعه واقف است واطلاعات و اخبار جامعه را به مسئولان منعکس می‌کند.

وی گفت: در بحث مبارزه با فساد اقتصادی رسانه نقش مهمی دارد و در زمان مناسب به مسئولان هشدار می‌دهد و این موضوع از کارکرد‌های موثر رسانه است.

خداییان با بیان اینکه رسانه رسالتی مهم دارد، گفت: انعکاس صحیح اخبار امری بسیار مهم است، انتشار یک خبر تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد. اگر خبری اشتباه باشد ممکن است آبروی یک انسان را ببرد. گاهی ممکن است به دلیل سرعت در انتشار یک خبر دقت را کاهش بیاوریم و این امر ممکن است به آبروی فرد آسیب برساند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حوزه سخنگویی گفت: اینجانب به عنوان سخنگوی قوه قضاییه باید همواره از قانون تبعیت کنم و اجرای قانون را باید سرلوحه کار خود قرار دهم.

وی ادامه داد: فرض کنید فردی متهم است و هنوز حکم به او اعلام نشده است، شاید در سوالات از من خواسته شود تمامی اطلاعات را اعلام کنم درحالی که این موضوع نقض قانون است.

خداییان درباره ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار کرد: تلفن ۱۲۹ برای ارتباط قوه قضاییه و مردم است، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه قضات وهمکاران بسیاری در خدمت مردم هستند.

وی در پاسخ به تقاضای یکی از خبرنگاران برای رسیدگی به پرونده حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: این پرونده حتما پیگیری می‌شود.

در ابتدای این دیدار سید محمود رضویان، مشاور سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به جلسات سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران گفت: در این مدت ۱۷۲ سوال خبرنگاران پاسخ داده شده است که مواردی مختلفی را در بر گرفته است.

مشاور سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای پاسخگویی به این سوالات ۳۷۷ گزارش خبری تهیه شده است گفت: در مدت ۱۰ سال برگزاری نشست‌های سخنگویی که از دوره حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای شروع شد، به ۴ هزار و ۲۲۷ سوال پاسخ داده شده است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *