فرمانده ارشد آمریکایی: نگران رشد برنامه موشکی بالستیک ایران هستیم

23:07 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۴۴۶
فرمانده سازمان تروریستی سنتکام در صحبت‌هایی که داشت گفت: نگران رشد قابل توجه و دقت برنامه موشکی بالستیک ایران هستم.

–ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام امروز (سه‌شنبه) در جلسه سنای آمریکا ضمن اذعان به توانایی موشکی و پیشرفت قابل توجه ایران در این زمینه، مدعی شد: در سطح نظامی، نگرانی من این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. من همچنین نگران رشد قابل توجه و دقت برنامه موشکی بالستیک ایران هستم.

مک‌کنزی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ایران موشک بالستیک زیادی در اختیار دارد که تعداد بسیاری از آن‌ها توانایی مورد هدف قرار دادن اسرائیل را دارند. 

وی در اظهاراتی بی‌اساس و بدون توجه به ماهیت دفاعی بازدارندگی برنامه موشکی ایران اظهار کرد: برنامه موشکی ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه محسوب می‌شود و در طی ۵ تا ۷ سال گذشته ایران به شدت برای گسترش برنامه موشکی خود سرمایه گذاری کرده است.

وی در خصوص با حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق گفت: این حمله نیرو‌های آمریکایی مستقر در اربیل را هدف قرار نداد. هدف آن‌ها ما نبودیم. من از این امر اطمینان دارم. عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هدف اصلی سیاست ما در منطقه است. بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به این هدف، دستیابی به یک توافق از طریق مذاکره است که من کاملاً از آن حمایت می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *