سند مالکیت بیش از ۷۶ میلیون متر مربع از اراضی رودبار قصران به نام بیت‌المال صادر شد

18:31 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۴۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران از صدور اسناد مالکیت برای ۷۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰ متر مربع از اراضی ملی خبر داد.

- در پی دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم و بستر رودخانه‌ها و در راستای اجرای بخشنامه اخیرالصدور ریاست کل دادگستری استان تهران در راستای حفاظت از اراضی ملی، دولتی و عمومی، مجید عزیزیانی، رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران از صدور اسناد مالکیت برای ۷۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰ متر مربع از اراضی ملی خبر داد.

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران خاطرنشان کرد: در جهت ادامه اقدامات و سیاست‌های مبارزه با زمین‌خواری و صیانت از اراضی عمومی دولتی و پس از برگزاری جلسات گوناگون با مسئولان مربوطه، در مرحله اول برای اراضی ملی موسوم به «باغگل» و «ایگل» مجموعا به مساحت ۷۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰ متر مربع اسناد مالکیت صادر شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی که برای آن‌ها سند صادر شده ۴۳۳ هزار و ۸۹۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، گفت: متراژ و رقم فوق‌الذکر در جهت صیانت از اراضی ملی در منطقه شمیرانات دستاورد مهم و بزرگی محسوب می‌شود که با پیگیری‌های دستگاه قضایی به ثمر رسیده است.

عزیزیانی با بیان اینکه این اقدام در راستای ماده ۳۹ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۱۳ آئین‌نامه قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع انجام شده‌است، تاکید کرد: اقدامات اساسی برای تعقیب متجاوزان به اراضی ملی و دولتی مستمرا صورت خواهد گرفت. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *