دادستان بندرعباس بر تأمین امنیت مردم در چهارشنبه پایان سال تاکید کرد/ برخورد قضایی در انتظار هنجارشکنان

17:26 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز استان هرمزگان بر صیانت از امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال تأکید کرد و گفت: با هنجارشکنانی که بخواهند بدون توجه به قوانین، نظم عمومی را برهم بزنند برخورد قضایی خواهد شد.

- علیرضا احمدی منش خاطرنشان کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدار‌ها، با قانون شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه دار کنند برخورد قضایی و بازدارنده خواهد شد.

این مقام قضایی در ادامه یادآور شد: نگهداری، حمل و خرید و فروش مواد محترقه نیز به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبان قاچاق اسلحه و مهمات جرم است.

وی درخصوص برخورد قضایی با مجرمان چهارشنبه‌سوری، بیان کرد: استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس، موجب محکومیت به پرداخت دیه به مصدومین نیز خواهد شد.

احمدی منش همچنین در ادامه افزود: با اتخاذ تدابیر لازم، ضابطین قضایی به منظور شناسایی افرادی که از این موقعیت جهت تهدید سلامت مردم، تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت شهروندان، سوء‌استفاده می‌کنند، اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تمامی مسؤولین و ارگان‌های مربوطه برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند چهارشنبه آخر سال به‌عمل آورده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *