قرارگاه اجرای طرح حدنگار در اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی تشکیل شد

13:58 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۳۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:تلاش‌ها باید در راستای ارتقا سلامت اداری باشد و تقویت نهاد‌های نظارتی به بهبود عملکرد‌ها کمک می‌کند.
- ناصرعتباتی در جلسه مشترک شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری استان با تبریک میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج) و سال نو شمسی برای همه کارکنان صدیق نظام خصوصاً کارکنان دستگاه قضایی استان خیر و برکت الهی را مسئلت کرد.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با ابراز تاسف و تاثر از جنایت اخیر سعودی‌ها در به شهادت رساندن ۸۱ نفر از انسان‌های بیگناه خصوصاً ۴۰ نفر از شیعیان و مبارزان یمنی و عربستانی ضمن محکومیت این عمل دردمنشانه برخورد جوامع و سازمان‌های بین المللی و محکومیت آن‌ها را خواستار شد.
 
 عتباتی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت قائم (عج) گفت: از نشانه‌های واقعی منتظران قدم برداشتن در راه اهل بیت است و از بهترین کارها، خدمت صادقانه به مردم است که یقیناً رضایت حضرت صاحب الزمان (عج) و خداوند متعال هم خدمت رسانی به مردم هست.
 
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به چهارشنبه سوری و جشن‌های پایان سال مردم خودمراقبتی ادارات برای صیانت و حفاظت فیزیکی ادارات و همچنین برخورد با کسانی که با حرکات و رفتار‌های نامتعارف نظم جامعه را مختل و موجب تلخ کامی شهروندان می‌شوند را خواستار شد.
 
رئیس شورای قضایی استان حرکت برنامه محور را در بحث بعدی خود مطرح و گفت: هر چه قدر برنامه ریزی ابتدای سال منسجم و هدفمند و حرکت بر محور برنامه و اهداف طراحی شده باشد به همان اندازه نتایج ارزنده نصیب آن مجموعه خواهد شد.
عتباتی ادامه داد: در دادگستری استان برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ تدوین شده و به واحد‌های قضایی ابلاغ خواهد شد و حرکت در دادگستری استان بر محور این برنامه عملیاتی خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها باید بر ارتقا سلامت اداری باشد گفت:با تقویت نهاد‌های نظارتی به بهبود عملکرد‌ها کمک کنیم. در قدم اول پیشگیری و صیانت و مراقبت از همکاران باید اولویت باشد چرا که هم کم هزینه و هم تاثیرگذارتر از برخورد هست و در این خصوص همه خصوصاً مدیران باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و اقدامات صیانتی و پیشگیرانه را مستمراً توجه کنند.
 
عتباتی در ادامه با اشاره به دستور کار اول شورای قضایی در خصوص اجرای طرح حدنگار در اراضی کشاورزی گفت: قرارگاهی در این خصوص در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است که با همکاری موثر اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر نهاد‌های متولی باید این امر در سال ۱۴۰۱ محقق و تمام اراضی کشاورزی استان که از جایگاه استراتژیک ویژه‌ای در کشور برخوردار است انجام شود.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مقوله کیفیت و نحوه ارائه نان استان خصوصاً در شهرستان ارومیه هم گریزی زد و از دادستان مرکز استان خواست با هماهنگی نهاد‌های مرتبط خصوصاً تعزیرات حکومتی استان نظارت مستمر و جدی به مقوله آرد و نان داشته باشند و با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد لازم قانونی را معمول کنند تا هم نان مرغوب و هم با قیمت مصوب در اختیار مردم شریف قرار گیرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در جلسه شورای قضایی استان با ارائه گزارشی از عملکرد دادسرا‌های استان و مرکز استان و نیز شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: حقوق عامه و بیت المال برای دستگاه قضایی اولویت ویژه‌ای دارد و در هیچ برهه از زمان اجازه تجاوز به حقوق عامه و بیت المال را نخواهد داد خصوصاً در ایام نوروز که شاید عده‌ای قصد داشته باشند از خلاهای نظارتی استفاده کنند ادارات متولی کشیک‌های مستمر و دائمی تعیین شده و سازمان بازرسی بعنوان ناظر امور را رصد خواهد کرد.
 
مجیدی بحث نظارت بر بازار شب عید و ایام ماه رمضان که پیش رو هست را مورد تاکید قرار داد و گفت، اجازه سوءاستفاده تعدادی سودجو را که می‌خواهند از ارزاق عمومی مردم بهره‌های نامشروع و خارج از ضوابط را ببرند نخواهیم داد.
 
در ادامه جلسه هریک از اعضای شورای قضایی و معاونین به بیان نکته نظرات ودیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 

برچسب ها: آذربایجان غربی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *