رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید عوامل پشت صحنه آسیب‌های اجتماعی شناسایی شوند

6:14 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۵۸۵
نایب رییس شورای شهر تهران گفت: قرار نیست صرفا برخورد سلبی با موضوع آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد. چون با این موضوع بار‌ها از سوی نهاد‌های گوناگون برخورد شده و به نتیجه دلخواه نرسیده است.
پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی انباشته شدن فضا‌های عمومی پایتخت از انواع بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به میزان گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که در طی یک فرایندی ایجاد می‌شود و بنابراین در یک فرایند هم باید مسئله جمع آوری و رفع مشکل به انجام برسد. اتفاقا در دوره جدیدی مدیریت شهری برنامه ریزی بسیار مفصلی برای این موضوع صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: همین الان چندهزار نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده و رسیدگی به مسئله متکدیان هم در دستور کار مسئولان قرار دارد. اما قرار نیست صرفا برخورد سلبی با موضوع آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد. چون با این موضوع بار‌ها از سوی نهاد‌های گوناگون برخورد شده و به نتیجه دلخواه نرسیده است. به خاطر همین هم باید عوامل پشت صحنه این آسیب‌ها شناسایی شود و با آن عوامل برخورد لازم صورت بگیرد و هم از تکرار و برگشت افراد آسیب پذیر به آن وضعیت جلوگیری شود.
 
 
سروری خاطرنشان کرد: در آن قرارگاهی که برای این موضوع ایجاد شده و شهرداری در آنجا نقش موثری دارد درحال حاضر روی موضوع آسیب‌های اجتماعی تلاش‌هایی در حال انجام است. 
 
نایب رییس شورای شهر تهران یادآور شد: الان در رابطه با جمع آوری بسیاری از معتادان متجاهر در شهر تلاش‌ها و اقدام‌های موثری درحال انجام شدن است. برای مثال در دره فرحزاد یا جا‌های دیگر درحال حاضر بسیاری از این معتادان متجاهر جمع آوری شده اند و در مکان‌هایی درحال بازپروری هستند. همچنین الان زمینه‌های لازم درحال فراهم شدن است تا بقیه معتادان متجاهر هم در نقاط گوناگون تهران جمع آوری شوند و این عارضه منفی که شهر به آن مبتلا شده التیام پیدا کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *