سیاست خارجی ایران مبتنی بر منافع ملی با حفظ ارزش‌ها و الگو‌های اسلامی است

3:30 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۴۷۶
دسته بندی: سیاست
کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ یک سیاست کاملاً معتدل و مبتنی بر منافع ملی با حفظ ارزش‌ها و الگو‌های اسلامی است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، در مورد دستاوردهای سیاست خارجی در سال ۱۴۰۰ گفت: تغییرات اساسی در جمهوری اسلامی ایران با روی کارآمدن دولت سیزدهم به وجود آمده و یکی از شاخص های مهم دولت سیزدهم کاهش تنش های منطقه ای است.

کارشناسی سیاست خارجی افزود: سفرهایی که وزیر خارجه به چند کشور منطقه داشت، سفرهای دوره ای وزرای خارجه عمان و قطر به کشورمان و همچنین سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران همگی نشان دهنده این است که یکسری تحرکات دیپلماتیک در حوزه منطقه برای ایجاد رفاه و همگرایی میان ایران و همسایگان عرب صورت گرفته است که این تحرکات کاملاً دقیق و حساب شده اند و خروجی قابل قبولی را داشته است .

روابط معقول و پایدار میان ایران و عراق 

وی در مورد روابط ایران و عراق، اظهار کرد: علی رغم فشارهای فرامنطقه ای دولت آقای مصطفی الکاظمی روابط به سطح قابل قبولی رسیده است.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: سفرهای وزرای خارجه ایران و عراق نشان دهنده روابط معقول و پایدار میان دو کشور است.

کارشناس سیاست خارجی در مورد درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، عنوان کرد: در اینباره ایران موضع کاملاً مشخص شده‌ای را اتخاذ و سعی کرد که به نوعی بی طرفی خودش را در درگیری ها حفظ کند ضمن این که جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا مناقشه اوکراین از راه دیپلماتیک حل گردد .

وی افزود: بنابراین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ یک سیاست کاملاً معتدل و مبتنی بر منافع ملی با حفظ ارزش ها و الگوهای اسلامی است.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ هم همین روند ادامه یابد و ایران در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی به یک نقطه قابل قبولی برسد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *