رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: با حفر کنندگان چاه غیر مجاز در باغات برخورد قانونی می‌شود

11:04 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۱۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با افرادی که در مزارع و باغات اقدام به حفر چاه غیر مجاز می‌کنند، وفق مقررات برخورد می‌شود.
- حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده ضمن بازدید از حوزه قضایی شهرستان مانه و سملقان با مدیران این حوزه قضایی دیدار و حسب مورد دستور‌های لازم را صادر کرد.
 
 رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر مراجعان از نحوه رفتار قضات و کارکنان اداری و همچنین فرایند رسیدگی‌های قضایی رضایتمندی نسبی داشتند، افزود: برخی درخواست‌های مطروحه از سوی تعدادی از مراجعه کنندگان مبنی بر اعتراض به نتایج بعضی از تصمیمات قضایی و آرا قطعی صادره بوده و ضروری است مسیر‌های قانونی جهت پیگیری این نوع مطالبات پیش گرفته شود.
 
وی همچنین با اشاره به برخی از شاخص‌های عملکردی مورد ارزیابی در حوزه قضایی مانه و سملقان، از رشد چشمگیر ابلاغ اوراق قضایی به شیوه الکترونیک در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: استان خراسان شمالی به اعتبار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، در حوزه دادرسی الکترونیک و سایر فرایند‌های قضایی از جمله ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی همواره در ردیف استان‌های ممتاز کشوری قرار داشته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه بر اهتمام جدی مدیران قضایی و قضات رسیدگی کننده مبنی بر اجرایی کردن مهمترین سیاست ها، برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی به ویژه توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت حفظ حقوق متهمان، به آثار و پیامد‌های مخرب و آسیب‌های فردی و اجتماعی و خانوادگی ناشی از بازداشت و زندانی شدن افراد اشاره و خطاب به قضات توصیه کرد: بیشتر از تأسیسات حقوقی و ارفاقات قانونی و جهات مخففه و همچنین مجازات‌های جایگزین حبس با در نظر گرفتن موازین و جوانب قانونی استفاده کنند تا جمعیت کیفری زندان‌های استان بیش از پیش کاهش یابد.
 
وی در حاشیه این بازدید به موضوع کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع تامین آب در استان اشاره و اظهار کرد: کمبود منابع آب کشاورزی و شرب در کشور امری غیر قابل انکار است و متاسفانه استان خراسان شمالی نیز از این معضل مستثنی نیست و از تبعات آن که بعضا با تظاهر اختلافات به تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد می‌شود، کاملا متاثر شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی یکی از دلایل بروز بحران کمبود آب در استان را استحصال بیش از حد متعارف و مجاز از آب‌های زیرسطحی برشمرد و عنوان کرد: دستگاه قضایی استان در ورود به موضوع چاه‌های آب غیرمجاز جدی است و به دادستان‌های تمامی حوزه‌های قضایی استان تاکید می‌کنیم با پای کار آوردن دستگاه‌های متولی، تدابیر لازم را در این بخش به کار گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده همچنین از دستگاه‌های متولی خواست به وظایف ذاتی خویش عمل کرده و نسبت به شناسایی چاه‌های غیرمجاز در مزارع و باغات و ... اقدام و با متخلفان وفق مقررات برخورد کنند.
 
وی با اشاره به روند پیگیری‌های دستگاه قضایی در خصوص تشکیلات جلسات با نهاد‌ها و سازمان‌های ذی ربط تاکید کرد: در این رابطه هیچ قصوری از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و قطعا با مصادیق ترک فعل بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد شد.
 
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تاکید کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در این حوزه با اهتمام جدی ورود کرده و بیش از پیش نظارت‌های لازم را در این زمینه اعمال کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *