برگزاری جشن نیکوکاری در میعادگاه‌های نماز جمعه /جشن نیکوکاری تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد

8:00 - 13 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۳۶۹
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری تا ۲۵ اسفند ادامه دارد، گفت:جشن نیکوکاری امروز در پایگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.
سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه جشن نیکوکاری  پایان هر سال با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود، گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» از روز گذشته ۱۲ اسفندماه همزمان با هفته نیکوکاری در میادین و مراکز  اصلی شهر‌های استان آغاز شده است.
 
پرپنچی با اعلام روش‌های مشارکت مردم در جشن ملی نیکوکاری، گفت: مردم نیکوکار استان تهران می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ و شماره گیری سامانه تلفن گویا ۷۳۵۵-۰۲۱ با درج کد ۱۶ کمک‌های نقدی خود را برای خانواده‌های نیازمند واریز کنند.

وی ادامه داد: همچنین خیرین می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱*۰۲۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه نیز یاریگر نیازمندان در آستانه عید نوروز باشند.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد گفت:همچنین  QR کد‌هایی نیز برای جذب کمک‌های مردمی تهیه شده است که به طور کلی این روش‌ها به تمامی شهروندان کمک می‌کند که از طرقی که ذکر شده است کمک‌های خود را انجام دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت:امسال بیش از ۲۴۵ پایگاه در سطح استان تهران به علاوه ۳۶ اداره و ۹۵۰ مرکز نیکوکاری در روز گذشته به این کار اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این مراسم امروز نیز در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور و روز شنبه در مدارس سطح کشور برگزار می‌شود گفت روز جمعه در مراکز برپایی نماز جمعه تمامی ستاد‌های ما فعال است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در توصیه به خیرین و نیکوکاران در مورد محوریت کمک‌ها گفت کمک‌ها اگر نقدی باشد قابلیت استفاده برای تمامی جامعه هدف ما را می‌تواند داشته باشد. اما اگرخیرین البسه نو یا مواد غذایی خشک که تاریخ مصرف داشته باشند نیز تهیه کنند، می‌تواند مورد استفاده نیازمندان باشد.

وی گفت:ما در مدارس نیز روز شنبه ۱۴ اسفندماه زنگ نیکوکاری داریم که به صورت نمادین در استان تهران دو نقطه را در نظر گرفته ایم که همزمان در شبکه شاد نیز  این برنامه پخش خواهد شد چرا که ترویج فرهنگ خیر و احسان در میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اثر بخشی روحی و روانی دارد، اگر مسولیت نیز در همین حوزه بیشتر پای کار بیایند حمایت بیشتری می‌تواند صورت بگیرد.

پرپنچی در پایان در مورد برنامه‌های کمیته امداد استان تهران در سال آینده نیزگفت:برای سال آتی نیزتصمیم داریم با قدرت بیشتر و با تقویت بیشتر فعالیت‌ها در حوزه اشتغال وموضوع توانمندسازی با ظرفیت سه برابری پیش برویم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *