‎دیدار «محمد خزاعی» با «سید حسن نصرالله»

9:47 - 12 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۲۴۶
به تازگی عکسی از دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ‎

- محمد خزاعی اولین مقام سینمایی است که با این شخصیت بلندپایه در لبنان و یکی از رهبران مهم جبهه مقاومت دیدار کرد و از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ مدیر سینمایی یا دقیق‌تر هیچ‌یک از مدیران سازمان سینمایی چنین دیداری را انجام نداده بودند.

‎این قاب در دوران کنونی و با توجه به سیاست‌های کلان فرهنگی دولت سیزدهم بیانگر چشم‌انداز نوینی است که در مسیر حرکت سینمای ایران به سوی تحقق گام دوم انقلاب ترسیم شده است.

‎یکی از نکات مهمی که در پس شخصیت محمد خزاعی وجود دارد، حضور او در چند دوره از جشنواره فیلم مقاومت به عنوان دبیر است. جشنواره‌ای که با توجه به موضوعش یکی از حیاتی‌ترین جشنواره‌ها در مسیر ایجاد یک سینمای انقلابی تمام عیار بود. سینمایی که نزد فیلمسازان و مهم‌تر از همه در نگاه نیرو‌های انقلابی از اهمیت بالایی برخوردار است.

‎خزاعی در طول دوران فعالیتش در جشنواره مقاومت به عنوان دبیر و چه به عنوان تهیه‌کننده همواره به ساخت و حمایت از آثاری همت ورزیده که برآیند آن تقویت محور مقاومت از دریچه هنر هفتم بوده است.

‎قابی که از دیدار محمد خزاعی با سید حسن نصرالله منتشر شده است از یک علاقه درونی به یک تفکر پرده برمی‌دارد. علاقه‌ای که مبنای ایجاد یک استراتژی در تولید آثار سینمایی و مدیریت سینماست.

‎در دورانی که سینما به عنوان مهم‌ترین ابزار برای بیان اندیشه‌های مکتب انقلاب اسلامی مورد تایید و توجه قرار گرفته است.

‎دیدار خزاعی با سید حسن نصرالله، رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر فرهنگ لبنان قطعاً نویدبخش تولیدات سینمایی متعدد در حوزه مقاومت است. حوزه‌ای که به لحاظ محتوایی پتانسیل‌های زیادی برای روایت‌های سینمایی دارد.

‎قطعاً سینمای استراتژیک ایران با پتانسیل‌های جهانی که دارد با پرداختن به تصویر درست جبهه مقاومت می‌تواند جدای از بیان حقیقت مقاومت در انتشار این اندیشه در جهان نیز موثر بوده و در برابر تهاجم فرهنگی تاریخی که سالهاست کشور عزیز ما را مورد هجوم قرار داده قد علم کند.

‎قطعاً، این دیدار تاریخی را باید یک نقطه عطف در مسیر پیشرفت سینمای انقلابی ایران دانست و در پیش رو منتظر رخداد‌هایی باشیم که تا این زمان در سینمای ایران رخ نداده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *