دندان دوقلو‌ها با هم رشد می‌کند؟

1:50 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۴۸۳
دوقلو‌ها دارای ویژگی‌های مشترک یکسانی هستند و رشد دندان‌های آن‌ها نیز مثل هم است.

_ آنا نوشت: به طور کلی جنین‌های دوقلو به دو دسته دوقلو‌های همسان و غیرهمسان تقسیم می‌شوند. دوقلو‌های همسان از یک تخمک و دوقلو‌های غیرهمسان از دو تخمک به وجود می‌آیند. معمولاً دوقلو‌های همسان علاوه بر ظاهر ویژگی رفتاری شبیه به یکدیگری دارند.

بدون شک یکی از عجایب خلقت دوقلو‌های همسان هستند. این دسته از دوقلو‌ها گاهی تا حدی شبیه به یکدیگر هستند که تشخیص آن‌ها برای افرادی غیر از اعضای خانواده دوقلو‌ها بسیار دشوار است. طبق تحقیقات دانشمندان ظاهر مشابه تنها ویژگی مشترک دوقلو‌ها نیست و در دوقلو‌های همسان حتی رشد دندان‌ها و نداشتن دندان شبیه به هم است.

محققان پس از مطالعات گسترده هزاران دوقلوی همسان دریافتند اگر یکی از دوقلو‌های همسان فاقد یک دندان خاص باشد برادر و خواهر او نیز همان دندان را نخواهد داشت. به طرز عجیبی این دسته از دوقلو‌ها در اکثر لحظات زندگی خود تصمیم‌های بسیار شبیه به هم می‌گیرند و گاهی ذهن هر دو آن‌ها در تحلیل مفاهیم حوزه‌ای خاصی مانند ریاضی یا علوم انسانی عملکردی مشابه دارد.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *