انسداد بیش از ۱۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در تهران

10:19 - 08 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۳۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد بیش از ۱۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان تهران از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

- به نقل از پاون، حسن زحمتکش تصریح کرد: در راستای قانون احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و حفاظت از منابع ارزشمند آب، با تلاش و پیگیری کارشناسان مربوطه و گروه‌های گشت و بازرسی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه، یک هزار و ۲۳۲ حلقه چاه غیر مجاز توسط امور‌های منابع آب استان تهران مسدود شد.

وی در ادامه افزود: با انسداد این تعداد چاه‌ها از تخلیه سالانه بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی در سطح استان تهران جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه کاهش منصوبات چاه‌های مجاز نیز یکی دیگر از برنامه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی است که می‌تواند کمک شایانی به حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته باشد، گفت:با تقلیل منصوبات ۳۷ حلقه چاه مجاز طی مدت مذکور، از اضافه برداشت بیش از دو میلیون متر مکعب آب از آبخوان‌های استان جلوگیری شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی طی سالیان گذشته باعث افت سطح آب در برخی از دشت‌ها و بروز عواقب جبران ناپذیری همچون کاهش کیفیت سطح آب و پدیده فرونشست شده است، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران، به عنوان متولی صنعت آب با تمام توان و با کمک قانون، در حفاظت از منابع آبی و برخورد با هرگونه تخلف در این حوزه اقدام می‌کند.

 


برچسب ها: وزارت نیرو چاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *