رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی

8:44 - 08 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۱۷۱
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:سر فصل‌های دوره تحصیلات تکمیلی در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارد و لازم نیست شروع به نگارش آن کنیم، اکنون برای ۲۰ رشته در دوره کارشناسی ارشد این سر فصل‌ها وجود دارد و برای دوره دکتری نیز باید اقدام کنیم.
علی صدر در گفت‌وگو با میزان در مورد عدم پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از سوی دانشگاه علمی کابردی گفت: این دوره‌ها تا پیش از این در دانشگاه برگزار شده بود در دوره‌های مدیریت قبلی به عللی که باید از خودشان پرسیده شود قطع شده است، اما می‌توان به شکل مجدد این را راه اندازی کردو در حال حاضر تلاش های زیادی در این زمینه انجام گرفته است .

وی ادامه داد: ما در نظام آموزش مهارتی تا سطح professional Engineering , و phd داریم و مصوبه هیئت دولت است و قابلیت اجرا دارد و نیازمند این است که به صورت موردی از شورای گسترش برای هر کدام از این‌ها مجوز گرفته شود و کاملا قانونی اجرا شود.

وی در مورد محتوی ارائه شده در این دوره‌ها گفت: مواد درسی و محتوای ارائه شده در این دوره‌ها در دانشگاه جامع کاملا متفاوت با دوره‌های تحصیلات تکمیلی که به صورت نظری است ارائه می‌شود.

صدر در مورد تهیه و تدوین این سرفصل‌ها گفت: این سر فصل‌ها در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارد و لازم نیست شروع به نگارش آن کنیم، اکنون برای ۲۰ رشته در دوره کارشناسی ارشد این سر فصل‌ها وجود دارد و برای دوره دکتری نیز باید اقدام کنیم، نکته مهم این است که بتوانیم مجوز‌ها را از شورای گسترش بگیریم و در زمان مقتضی این‌ها را مجدد راه اندازی کنیم.
 
وی در مورد افزایش رشته های کاردانی و کارشناسی گفت: رشته‌های کاردانی و کارشناسی  را به زودی توسعه خواهیم داد.
 
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که چند درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده اند گفت : فکر می کنم این میزان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد چرا که شعار دانشگاه جامع کارآفرینی و اشتغال است ما تمام هدفمان این است که به اصطلاح عامیانه با مهارت آموزی نان را سر سفره افراد ببریم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *