لهستان قید جام جهانی را می‌زند؟/ لواندوفسکی: بازی نکردن با روسیه تصمیم درستی است

14:27 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۱۵۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
رئیس فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرد که در بازی پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل روسیه به میدان نخواهند رفت.

- به گزارش «گاردین» تیم ملی فوتبال لهستان در دیدار پلی‌آف جام جهانی ٢٠٢٢ برابر روسیه به میدان نخواهد رفت و این به معنی حذف لهستان از جام جهانی و حضور تیم ملی روسیه در قطر خواهد بود.

این درحالیست که قرار است اوایل فروردین ماه، مسابقات پلی آف جام جهانی در قاره اروپا برگزار شود و طبق برنامه تیم‌های لهستان، جمهوری چک و سوئد باید در خاک روسیه به مصاف هم بروند، اما هر ۳ کشور با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند در مسکو به میدان بروند.

حالا فدراسیون فوتبال لهستان مدعی شده که تحت هیچ شرایطی با روسیه رقابت نخواهد کرد و چزاری کولشکا، رییس فدراسیون فوتبال لهستان با انتشار یک توییت، اعلام کرد که تیم ملی کشورش حاضر نیست مقابل تیم ملی روسیه به میدان برود و افزود: حرف زدن بس است، الان وقت واکنش نشان دادن است. به دنبال تهاجم فدراسیون روسیه به خاک اوکراین، تیم ملی لهستان قصد ندارد در دیدار پلی آف مقابل روسیه بازی کند. این تنها تصمیم درست است. با فدراسیون‌های فوتبال سوئد و جمهوری چک در حال مکاتبه هستیم تا یک موضع مشترک را به فیفا اعلام کنیم.

همچنین روبرت لواندوفسکی ضمن حمایت از تصمیم رییس فدراسیون فوتبال لهستان در توییتر خود خاطرنشان کرد: بازی نکردن مقابل تیم ملی روسیه تصمیم درستی است. نمی‌توانم بازی با تیم ملی روسیه را تصور کنم، آن‌هم در حالی که تهاجم نظامی این کشور به خاک اوکراین ادامه دارد. فوتبالیست‌ها و هواداران روس مسئول این اتفاق نیستند، اما ما هم نمی‌توانیم وانمود کنیم که اتفاقی نیفتاده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *