دیدار انتقامی سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان/ امضای محرم پای برگه اخراج تارتار؟

8:45 - 04 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۳۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دو تیم سپاهان و ذوب آهن در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز در دربی اصفهان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم خواهند رفت.

- دربی اصفهان همواره برای هواداران این دو تیم جذاب بوده است، دیداری که در این سال‌ها خالی از درگیری‌های تلخ و شیرین نبوده و بهانه‌ای برای کری‌خوانی هواداران دو تیم بوده است، اما سپاهان و ذوب آهن در حالی امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند) در چارچوب هفته نوزدهم به مصاف هم می‌روند که دو تیم در این فصل آنطور که باید و شاید اوضاع و احوال خوبی ندارند.

سپاهان با وجود ستاره‌هایی که این فصل در اختیار گرفته و شروع درخشانی که داشت نتوانست هواداران را در ادامه لیگ راضی کند. طلایی‌پوشان در پنج بازی اخیر خود به ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست رسیده‌اند و با ۳۳ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفته‌اند.

در طرف مقابل تارتار با ذوب‌آهن به مراتب شرایط بدتری را تجربه می‌کند به طوری که عملاً روی لبه تیغ قرار گرفته و روزی نیست که خبری مبنی بر اولتیماتوم باشگاه به او منتشر نشود.  ذوبی‌ها در حالی با ۱۸ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول جای گرفته‌اند که در پنج بازی اخیر خود به چهار شکست و یک تساوی رسیده‌اند که در نوع خود آمار بسیار نگران کننده‎‌ای است. با این شرایط به نظر می‌رسد شاید دربی اصفهان آخرین شانس تارتار برای بقا روی نیمکت ذوب‌آهن باشد و شاید نویدکیا حکم اخراج این مربی کارکُشته را با پیروزی در دربی اصفهان امضا کند.

بازی رفت این دو تیم (جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰) در حالی برگزار شد که سپاهان سه دیدار اولش در لیگ را با برد و کلین شیت به پایان رسانده بود. سپاهان در این مسابقه توسط شهباززاده یک پنالتی را از دست داد و در ادامه ذوب آهن با تک گل سجاد دانای در دقیقه ۵۷ دروازه کریستوفر کنت را باز کرد تا اولین گل خورده سپاهان در لیگ بیست و یکم را به ثبت برساند و در نهایت ذوبی‌ها اولین شکست سپاهان مدعی را رقم زدند. به نظر می‎رسد همین باخت که باعث توقف روند رو به جلوی سپاهان در نیم فصل اول شد جدال دو تیم را انتقامی‌تر از قبل کند.

فصل پیش سپاهان تحت هدایت محرم نویدکیا با وجود آقای گلی سجاد شهباززاده و درخشش سروش رفیعی تنها با اختلاف دو امتیاز از کسب عنوان قهرمانی لیگ بازماند. در آن فصل سپاهان موفق شد در دیدار رفت و برگشت مقابل ذوب آهن به پیروزی برسد. ذوب آهن فصل قبل تحت هدایت مجتبی حسینی، با تفاضل گل بهتر از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یافت.

۲ تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان از رقابت‌های جام حذفی کنار رفته‌اند، اما با این حال سپاهان به عنوان یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کند و ذوب آهن برای فرار از سقوط.

۵ تقابل اخیر دو تیم در لیگ برتر، حاصلش ۳ برد برای سپاهان، یک تساوی و یک برد برای ذوب آهن است که نشان از برتری طلایی‌پوشان سپاهان دارد.

سپاهان صفر - ذوب آهن یک (لیگ بیست و یکم)

سپاهان ۲ - ذوب آهن صفر (لیگ بیستم)

سپاهان ۳- ذوب آهن یک (لیگ بیستم)

سپاهان ۱ - ذوب آهن یک (لیگ نوزدهم)

سپاهان ۲ - ذوب آهن صفر (لیگ نوزدهم)

طبق آمار فوق سپاهان دو بازی در نقش جهان برگزار کرده و در هر دو بازی پیروز بوده است. حاصل بازی‌هایی که طلایی‌پوشان در فولادشهر برگزار کرده‌اند نیز یک برد، یک شکست و یک تساوی بوده است.

*دیدار دو تیم سپاهان و ذوب آهن در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران چهارشنبه ۴ اسفند از ساعت ۱۵ به میزبانی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *