غيرمحتمل بودن نقش "افغانستان" در حمله به پايگاه هوايي پيشاور پاکستان

14:36 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۷۹۲
خبرگزاری میزان - کارشناس سياسي و استاد دانشگاه افغانستان، احتمال آگاهي و مشارکت اين کشور در حمله به پايگاه هوايي شهر پيشاور پاکستان را غير محتمل دانست.
غيرمحتمل بودن نقش
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آريا، ميرزا رفعت در کابل با اشاره به ادعاي پاکستان مبني بر نقش افغانستان در حمله تروريستي به پايگاه هوايي شهر پيشاور گفت، آگاهي و نقش دولت کابل در اين حمله با توجه به شرايط موجود در هر دو کشور، دور از ذهن است؛ اما مرز بين افغانستان و پاکستان مرز آزادي است و تماس هايي که تروريست ها در دو طرف مرز مي توانند باهم داشته باشند، به اثبات رسيده است.
اين کارشناس سياسي در عين حال گفت، بيشترين حملات تروريستي از خاک پاکستان سازماندهي مي شود و پناهگاه هاي تروريست ها هم در خاک اين کشور قرار دارد؛ در بسياري موارد شواهدي وجود دارد که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان هم در برخي از حملات مشارکت دارد.
به گفته ميرزا رفعت، پاکستاني ها ممکن است اتهاماتي را ضد دولت افغانستان به منظور کمرنگ جلوه دادن دخالت هايشان مطرح کرده باشند.
وي خاطرنشان کرد، دولت افغانستان اين توانايي را ندارد که مانند سازمان اطلاعات ارتش پاکستان چنين حملاتي را سازماندهي کند و از سوي ديگر از لحاظ اقتصادي و سياسي هم توان مقابله با پاکستان را ندارد از اينرو بعيد به نظر مي رسد که حکومت افغانستان در حمله به پايگاه هوايي شهر پيشاور دخيل باشد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *