رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرلشکر باقری: مرز‌های مشترک با کشور افغانستان نیاز به امنیت مضاعفی دارد

9:32 - 02 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۸۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مرز‌های شرقی کشور از وضعیت کاملاً حساسی برخوردار است و خصوصاً مرز‌های مشترک با کشور افغانستان نیاز به امنیت و آرامش مضاعفی دارد.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری از یگان‌های عملیاتی تیپ متحرک هجومی ۱۵۸ نیروی زمینی ارتش مستقر در مرز‌های جنوب شرقی کشور بازدید کرد.

سرلشکر باقری در این بازدید ضمن ارزیابی توان رزمی یگان‌های تیپ متحرک هجومی ۱۵۸ نیروی زمینی، روند حراست، تأمین امنیت و پایش مرز‌های جنوب شرقی کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.

باقری در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران، گفت: مرز‌های شرقی کشور از وضعیت کاملاً حساسی برخوردار است و خصوصاً مرز‌های مشترک با کشور افغانستان نیاز به امنیت و آرامش مضاعفی دارد.

وی افزود: براین اساس علاوه بر واحد مرزبانی نیروی انتظامی که مسئولیت استقرار در پاسگاه‌ها و امنیت نوار مرزی را عهده‌دار است، به ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مأموریت داده شده تا با استقرار یگان‌هایی در پشتیبانی از مرزبانی کشور، در شرایط ضروری به کمک همرزمان خود در یگان مرزبانی بیایند تا بتوانیم یک دفاع و امنیت چند لایه و مستحکمی را در این محدوده داشته باشیم.

باقری تصریح کرد: در بازدیدی که امروز در بخش مرز‌های شهرستان زابل و پیرامون آن انجام گرفت به محل حضور تیپ ۱۵۸ ذوالفقار آمدیم که شاهد آمادگی و استقرار مطلوب همرزمان در این منطقه مرزی بوده و مشاهده کردیم که بحمدلله اطمینان و آرامش کاملی در منطقه شرقی کشور برقرار شده است که ان‌شاءلله این امنیت همچنان پایدار خواهد بود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در این بازدید، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را همراهی کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *