رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان: برای ساخت کشور باید به سراغ گزینه تکیه بر خود برویم

21:22 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۷۹۶
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: باید به منظور ساختن وطن به سراغ گزینه تکیه بر خود برویم.

–هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در صحبت‌هایی که در جریان بازدید از موسسات آموزشی در منطقه جنوب داشت، گفت: همه باید لبنانی‌ها و آمریکایی‌ها را بشناسند و دیر یا زود این امر اتفاق خواهد افتاد. اگر این فشارها، این پستی و حقد و کینه نسبت به لبنانی‌ها در معیشت و اموال آن‌ها تداوم پیدا کند، تنها یک گزینه پیش روی ما باقی خواهد ماند و آن هم این است که به خودمان تکیه کنیم و آنگونه که سرزمین‌ها و کشور‌ها باید ساخته شوند، کشورمان را بسازیم.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان همچنین اضافه کرد: ما عقل، امکانات و توانمندی‌هایی در اختیار داریم تا با تمامی افراد شریف و وفادار به منظور ساختن لبنانی جدید، قوی، مصون و آزاد، مقاوم، مستحکم و مستقل آماده شویم که از حاکمیت دریایی و زمینی، نفت و منابع آبی و حال و آینده این کشور در نسل‌های بعدی حفاظت کنیم. اگر آمریکا بخواهد که به اعمال فشار حداکثری بر ما بپردازد، ما باید برای ساختن وطن خود به سمت حداکثر گزینه یعنی اعتماد و تکیه به خود پیش برویم.

وی همچنین تصریح کرد: ما از این فشارها، معجزه ساختن لبنانی جدید را بر اساس اولویت‌های جدید و بر اساس یک فرهنگ واقعاً فراگیر برای تمامی فرقه‌ها و مذاهب و مناطق به دور از رهبران و فئودال‌ها که بیش از هفتاد و هشتاد سال تا به امروز بر این کشور حکمرانی کرده‌اند، به وجود خواهیم آورد. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: ما موضوع مقاومت را در اختیار داریم و آن پشتوانه تمامی این قدرت و توانایی است و بدون آن دیگر مجالی برای ساختن لبنان جدید یا اقتصاد برای ما وجود ندارد و طرفی که لبنانی‌ها را از ایجاد یک اقتصاد واقعی باز می‌دارد، آمریکا است و به‌خاطر دستاورد‌های سیاسی در خدمت اسرائیل راهکاری برای لبنان نمی‌خواهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *