سید حسن نصرالله: توانایی تبدیل هزاران فروند از موشک‌هایمان را به موشک‌های نقطه‌زن داریم

17:32 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۵۱
دبیر کل حزب الله لبنان در جریان مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کرد.

- «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در جریان مراسم فرماندهان شهید مقاومت از جمله «شیخ راغب حرب»، «سید عباس الموسوی» و «عماد مغنیه»، به سخنرانی پرداخت.

به گزارش المیادین و العالم، دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ خطری تاریخی برای لبنان ایجاد کرد به طوری که لبنان در خطر از دست دادن حاکمیت و تغییر هویت خود بود، گفت که مقاومت همان چیزی است که هویت لبنانی را با خون و جهاد حفظ کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی در سال ۱۹۸۲ متولد شد تا با حاکمان واقعی برای حفظ هویت لبنان همکاری کند، افزود که شهید راغب حرب، شهید عباس الموسوی و شهید عماد مغنیه، معادلات را تغییر داده و دشمن را در هم شکستند.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد که مقاومت با وجود همه توطئه‌ها و فشار‌ها بر عهد و پیمان باقی خواهد ماند.

«سید حسن نصرالله»، ادامه داد «کسانی در لبنان و منطقه هستند که فکر می‌کنند آینده به اسرائیل مرتبط است، بنابراین به عادی‌سازی با آن متوسل می‌شوند؛ جنبش‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله معتقدند که این رژیم اشغالگر موقتی است و رو به زوال است؛ روند نزولی اشغال در سال ۱۹۸۵ آغاز شد، زمانی که مقاومت اشغالگران را مجبور به عقب نشینی کرد.»

وی اظهار داشت که روند نزولی اشغالگری با دستاورد‌ها و پیروزی‌های مقاومت در فلسطین و لبنان سقوط کرد؛ فرماندهان ارشد و تحلیلگران دشمن صهیونیستی تاکید می‌کنند که اسرائیل در وضعیت انحطاط و زوال قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود که ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی موقتی و در حال عقب‌نشینی است و با شکل گیری محور مقاومت در منطقه، سیر سقوط رژیم اشغالگر شدت بیشتری پیدا کرد.

به گفته وی، «ارتش اسرائیل وقتی نمی‌تواند در لبنان بماند، یعنی قادر به برپایی دولت از نیل تا فرات هم نیست؛ ما اسرائیل را در راه زوال می‌بینیم و این مسئله فقط به زمان نیاز دارد، ما در مقابل رژیم و ارتشی بحران زده قرار داریم و بدون این ارتش، رژیم صهیونیستی حتی یک روز هم دوام نخواهد آورد.»

«سیدحسن نصرالله»، با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها، ۴۰ درصد اسرائیلی‎ها خواهان ترک فلسطین اشغالی هستند، افزود که منابع رژیم اشغالگر تاکید می‌کنند که ۵۹ درصد صهیونیست‎ها تمایل دارند برای اخذ تابعیت خارجی به سفارتخانه‌های خارجی بروند.

وی با تاکید بر این نکته که، محور مقاومت در یک افق امیدوارکننده در حال حرکت و طی کردن مسیر است، گفت که حل و فصل سیاسی و همچنین مذاکره هیچ آینده‌ای ندارند؛ تنها چشم انداز واقعی پیش رو، مقاومت است.

دبیرکل حزب‌ الله تصریح کرد که هر آنچه که در لبنان علیه مقاومت گفته می‌شود ارزشی ندارد، زیرا مقاومت در رویارویی دائم با دشمن است.

سیدحسن نصرالله گفت که رژیم اشغالگر نبرد بین جنگ‌ها را تنش بین جنگ‌ها را از طریق به پرواز درآوردن پهپاد‌ها به لبنان و همچنین حملات پهپادی در سوریه انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه مکتب مقاومت و مکتب شهیدان مغنیه و قاسم سلیمانی، تبدیل کردن تهدید به فرصت است، افزود که ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌هایمان را به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل کنیم؛ ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت پهپاد‌ها را آغاز کردیم و هر کسی که می‌خواهد بخرد باید درخواست کند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3456666_205.mp4']

دبیرکل حزب‌ الله با تاکید بر این نکته که مقاومت به عنوان یک ساختار و توانمندی، امروز در حال پیشرفت است، بیان داشت که با توجه با اقدامات صهیونیست‌ها علیه لبنان، مقاومت تصمیم گرفت پدافند هوایی خود را که از سال‌ها پیش به آن مجهز است، فعال کند به همین دلیل تحرک پهپاد‌های اسرائیلی در آسمان لبنان کاهش چشمگیری داشته است.

«سید حسن نصرالله»، اظهارداشت که مقاومت به عنوان یک ساختار و توانمندی، امروز در حال پیشرفت است.

وی در ادامه اضافه کرد: کنفرانس‌های بسیاری برگزار کردند و گفتند باید پشت مقاومت را خالی کنیم. این تلاش‌ها به نتیجه نخواهد رسید، زیرا منطق مقاومت قوی‌تر است و ما از هیچگونه مذاکره‌ای هم در دفاع از مردم نمی‌ترسیم؛ این استراتژی مقاومت است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: دشمنان پس از فشار نظامی [که ناامید شدند] شروع به فشار اقتصادی کردند، میلیارد‌ها دلار را از بین بردند و همه را به گردن حزب‌الله انداختند. گفتند از مقاومت حمایت نکنید تا همه مشکلات درست شود، ولی آیا مقاومت نان مردم را برده است؟ هدف‌گذاری همه این فشارها، انتخابات بود و صریحا هم گفتند که باید اکثریت مجلس به گونه‌ای شکل بگیرد که به ضرر مقاومت باشد، حتی در جنوب لبنان هم همین حرف را زدند. اگر آزادی هست باید برای همه باشد و ما از جمله کسانی هستیم که از هویت لبنان حمایت می‌کنیم.

سید حسن‌ نصرالله در ادامه بیان کرد: درست است که زندگی فقط موشک نیست؛ اما این موشک است که از این زندگی، کشور، حاکمیت، مردم و مرزها و عزت محافظت می‌کند. برخی از رقبا در کشور از سی سال پیش و برخی دیگر از پانزده سال پیش برخی وزارت‌خانه‌ها را به دست گرفتند.با پول‌های کشور چه کردید؟ و با آن پول‌هایی که از خارج آمد؟ پول‌هایی که آمریکا و عربستان در لبنان خرج کردند، چه شد؟ .همراه با مردم لبنان هستیم، کشور را می‌سازیم و در این مسیر موفق خواهیم شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *