رئیس جمهور اوکراین: عضویت در ناتو موجب امنیت ما می‌شود

18:37 - 25 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۶۵۲
رئیس جمهور اوکراین همزمان با وجود تشدید بحران جاری بر سر مسئله این کشور، در صحبت‌هایی که داشت به طور صریح اعلام کرد که کشورش همچنان به دنبال عضویت در ناتو است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز میزبان اولاف شولتس صدر اعظم آلمان بود و در کنفرانس خبری مشترکی با وی داشت، ضمن بیان کردن صریح این موضوع که به دنبال عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است، گفت: عضویت در ناتو، امنیت ما را تضمین خواهد کرد. سران برخی از کشور‌ها اظهار داشته اند که اوکراین نباید درخصوص پیوستن به ناتو تا این حد لفاظی کند، اما تصمیم گیری در این خصوص به ما مربوط است.

وی در ادامه همچنین روسیه را به استفاده از پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ به عنوان یک سلاح ژئوپولتیک متهم کرد. 

صدر اعظم آلمان در این کنفرانس خبری ضمن درخواست از روسیه برای حل بحران اوکراین از طریق مذاکره، هشدار داد تحریم‌های که علیه روسیه مدنظر قرار دارد، تبعات سنگینی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت.

شولتس با بیان اینکه امنیت اوکراین، امنیت همه اروپاست، گفت: دلیل مناسبی درخصوص تحرکات در مرز اوکراین وجود ندارد. تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین قابل مذاکره نیست. ما انتظار داریم روسیه گام‌های روشنی برای حل و فصل این معضل بردارد.

صدر اعظم آلمان در ادامه تاکید کرد که کشورش مصمم به ادامه حمایت از جمله حمایت‌های مالی از اوکراین است. آلمان قصد دارد ۱۵۰ میلیون یورو به اوکراین کمک کند واین جدا از وام ۱۵۰ میلیون یوروی برلین به کی یف است. برلین مصمم است کمک‌ها به اوکراین را حفظ کند. هیچ کشوری در ۸ سال گذشته بیشتر از آلمان به اوکراین کمک نرسانده است. این کمک‌ها کی یف را در برابر نفوذ خارجی مستقل‌تر و مقاوم‌تر کرده است.

شولتس روسیه را همچنین تهدید کرد و گفت اگر این کشور بار دیگر تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند، می‌دانیم چه واکنشی نشان دهیم.


برچسب ها: اوکراین ناتو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *