رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: ممانعت از انحراف در معیارها، رسالت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح است

21:41 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۱۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با تاکید بر اینکه سازمان قضایی خود را خدمتگذار نیروهای مسلح می‌داند ، گفت: ممانعت از انحراف در معیارها رسالت و ماموریت اصلی و مهم این مجموعه است.

- طبق گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس و دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی، افزود: سازمان قضایی خود را خدمتگذار نیروهای مسلح می‌داند که تحت لوای ولایت فقیه به نظام مقدس اسلامی خدمت می‌کنند و بر همین اساس صیانت از این نیرو برای جلوگیری از انحراف در معیارها برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: از کارکنان و مدیران سازمان قضایی در آذربایجان شرقی می‌خواهم شأن، اقتدار و غرور نظامی نیروهای مسلح را حفظ کنند و از توانایی‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح کمال استفاده را بکنند تا خدای نکرده جرمی در منطقه اتفاق نیفتد.

پورخاقان با اشاره به اینکه خطه آذربایجان شهدای گران‌قدری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهارداشت: این ویژگی حکایت از بالندگی، عزت و غرور مردم شریف آذربایجان دارد.

وی گفت: در آستانه روز تاریخی قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، یاد و نام شهدای این روز بزرگ را گرامی می داریم که طی آن مردم تبریز حماسه ای بزرگ خلق کردند و نگذاشتند شعله‌های فروزان انقلاب خاموش شود و در تاریخ انقلاب اسلامی جاویدان ماندند.

پورخاقان از تبریز به عنوان شهر دلاورمردان، شعر و مبارزه فرهنگی با دشمنان اسلام و خط سرخ ولایت یاد کرد.
وی با تاکید بر اهمیت نیروهای مسلح در امنیت کشور، گفت: امنیت هر جامعه‌ای به صلابت و اقتدار نیروهای مسلح آن بستگی دارد، اما نیرویی که ریشه در اعتقادات دینی داشته و تحت پرچم خدا باشد، می‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

پورخاقان ادامه داد: نیروهای مسلح ما تحت پرچم ولی‌فقیه خدمت می‌کنند و نیرویی که در میدان مبارزه شیر میدان بوده و در میدان خدمت به خلق خدا در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله با جان و دل خدمت می‌کند، برای مردم عزیز و برای کشور افتخار است.

امام جمعه تبریز: مردم به تشکیلات قضایی امیدوار شده اند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این آیین گفت: مسئولان قضایی استان همواره برای حل مشکلات با مردم دیدار می‌کنند، حقیقت مطلب اینکه مردم به تشکیلات قضایی کشورمان امیدوار شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: دستگاه‌های قضایی استان با همدلی و همراهی مسئولان آن ها، یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های استان هستند.

وی ادامه داد: امروز سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی است که در زمینه ایجاد نظم و امنیت نقش ارزنده‌ای داشت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) افزود: امام جواد جوان‌ترین امام شیعیان بودند و دوره امامت ایشان به‌رغم اقتدار شیعیان در عرصه سیاسی و اجتماعی، جامعه گرفتار چالش‌های عمیق عقیدتی بود و درگیری‌های مختلفی نیز حاکم بود و این امام بزرگوار با دو نفر از خلفای عباسی هم دوران بودند.
امام‌جمعه تبریز ولادت حضرت امام جوادالائمه (ع) را پایان بخش دلهره‌های شیعیان و افشای نیت فرصت‌طلبان و نیز آغار فصل جدیدی در بین امامان دانست و گفت: امام جواد (ع) الگوی جوان دینی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و جوانان ما باید در این زمینه، روش و منش ایشان را الگوی خود قرار دهند.

در پایان مراسم ضمن تجلیل از خدمات ۲۲ ساله حجت الاسلام فرجی، عبدالله شاکری به‌ عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی و سید محمدرضا موسوی اقدم نیز به‌ عنوان دادستان نظامی جدید این استان معرفی و از زحمات احمد حسنیان، دادستان نظامی سابق استان نیز تجلیل شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *