رئیس کل دادگستری استان کرمان: حضور مردم در صحنه‌های مختلف یک سرمایه ملی است

10:47 - 22 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۸۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به عنوان یک سرمایه ملی است که باید قدر دانسته شود. زیرا این حضور تاثیر به سزایی در نمایش اقتدار نظام و انقلاب دارد.
یدالله موحد با بیان اینکه سرمایه ملی حضور مردم ایران در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب است، اظهار کرد: این سرمایه ها باید قدر دانسته شود، زیرا این حضور تاثیر به سزایی در نمایش اقتدار نظام و انقلاب دارد و امروز نباید کسی فکر کند می‌تواند جایگزینی برای حضور با نشاط و اثربخش مردم در صحنه‌های مختلف پیدا کند.

یدالله موحد در حاشیه راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن ماه در کرمان افزود: امام راحل این ملت را از انزوا خارج کرده و به صحنه آورده و آن‌ها را در سرنوشت خود مشارکت داده است و باید قدردان این موضوع باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ خورشید انقلاب اسلامی در سپهر ایران طلوع کرد که در بخشی از سرود انقلاب اسلامی با عنوان سرزد از افق مهر خاوران، فروغ دیده حق باوران به این موضوع اشاره شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: با طلوع فجر انقلاب اسلامی، انفجار نوری در اواخر قرن بیستم در دنیا و به ویژه در خاور میانه به وقوع پیوست و تلالو این نور و انفجار در حقیقت نور امیدی در درون دل امت اسلامی، مظلومان جهان و آزادی خواهان ایجاد کرد.

موحد با اشاره به اینکه این انقلاب با اراده پولادین ملت ایران، با اتکا به قدرت لایزال الهی و با رهبری حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به وقوع پیوست تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی دستاورد‌های گرانقدر و بزرگی را برای ملت ایران در پی داشته است و هر چه از زمان پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم تبیین و تشریح این دستاورد‌ها اهمیت فوق العاده‌ای می‌یابد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا تاکید کرده اند که بایستی برای مقابله با دشمن که سعی می‌کند با سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات جاری کشور؛ دستاورد‌های انقلاب و پیشرفت‌های کشور را تضعیف کند و موجب یاس و ناامیدی در دل ملت ایران شود و رابطه ملت با انقلاب را سست کند؛ یک فرضیه فوری و قطعی به عنوان جهاد تبیین را اجرایی کرد و در این رابطه یک حرکت ترکیبی دفاعی و تهاجمی برای دفاع از دستاودر‌های انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان باید شکل گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بیان اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری منزوی، منفعل و مصرف گرا در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و. بوده است، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس انسجام و وحدت ملی ایجاد شده؛ این ملت منزوی و مصرف گرا ا به ملتی حساس و پویا تبدیل شد که با حضور در صحنه‌های مختلف در سرنوشت این کشور مشارکت دارد و تمامی امور را با حساسیت دنبال می‌کند.

موحد با تاکید بر این مطلب که این ملت با انقلاب اسلامی ایران اقتدار و عزت ملی خود را به دست آورد، اظهار کرد: در پنج قرن قبل از انقلاب اسلامی ایران، این کشور ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع وسعت داشته است، اما وسعت سرزمینی این کشور به واسطه بی لیاقتی حکمرانان وقت به ۱.۷ میلیون کیلومتر مربع کاهش یافته است و در دوران طاغوت پهلوی بحرین که استان چهاردهم ایران بوده است از سر کرنش، تسلیم انگلیس شده است.

وی گفت: درگذشته کشور‌های استعماری ایران را جزء قلمرو خود می‌دانستند و در حالی برنامه‌هایی رادر کشور برگزار می‌کردند، که سران وقت کشور از برگزاری این برنامه‌ها بی اطلاع بودند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان پیروزی انقلاب اسلامی را دستاورد بزرگی دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران استقلال، عزت و سربلندی خود در دنیا را به دست آورده و از آن شرایط ذلت و سیاه خارج شده است که این امر دستاورد بزرگی است که باید قدردانسته شود.

موحد تصریح کرد: در حوزه نظامی وقتی دوران دفاع مقدس شروع شد؛ ایران هیچ ابزار دفاعی نداشت و حتی از سلاح‌های انفرادی نیز بی بهره بود و به تمام معنا از حیث تجهیزات نظامی وابسته به قدرت‌های خارجی بود، اما این ملت، در حال حاضر با اتکا به توان داخلی خود و با تجربیات حاصل شده از دوران دفاع مقدس به جایگاهی رسیده است که در حال حاضر در حال هوشمندسازی تجهیزات نظامی است و موشک‌های بالستیک دوربرد نقطه زن را در حال تست دارد.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه هوا فضا، نانو، سلول‌های بنیادین، علوم هسته‌ای و. پیشرفت‌های قابل توجهی دارد تصریح کرد: با اراده ملت و با ظرفیت‌هایی که در این ملت وجود دارد این تحولات شگرف اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح ارتقاء قدرت دفاعی ایران پس از انقلاب گفت: با شروع دفاع مقدس تمام دنیا زیر پرچم صدام به این کشور حمله کردند و تمام توان نظامی خود را به کار گرفتند و این کشور و ملت که تحولات فرهنگی و ملی را به خود دیده بود، در مقابل این قدرت‌ها ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد و سربلند بیرون آمد و براساس همان تجربیات و مردان بزرگی که در دروان دفاع مقدس تربیت شده اند، امروز به نقطه‌های بالای تعالی رسیده و قدرت دفاعی خود را ارتقاء بخشیده است.

موحد افزود: در سایر حوزه‌های زیرساختی از جمله سدها، جاده‌های مواصلاتی، توسعه شبکه برق رسانی و گازرسانی و ... خدمات ارزشمندی در این کشور رخ داده و دستاورد‌های بزرگی حاصل شده و نباید کفران نعمت دستاورد‌های انقلاب را داشته باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *