کرملین توافق روسیه و فرانسه را بر سر موضوع اوکراین رد کرد

12:14 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۳۷۶
تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر موضوع اوکراین ابعاد گسترده تری پیدا کرده است.

منابع ژاپنی می‎گویند که این کشور آماده است تا در صورت تشدید اوضاع بر سر اوکراین، عرضه گاز طبیعی مایع به کشور‌های اروپایی را تنظیم کند.

به گزارش «روسیا الیوم و ریانووستی»، قرار است روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن، بیانیه‌ای رسمی از سوی مقام‎های ژاپن در این زمینه منتشر شود.

رایزنی سالیوان و استولتنبرگ درباره روسیه

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‎وگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، وضعیت اوکراین و گفت‎وگو با روسیه را بررسی کرد.

دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی آمریکا، می‎گوید «دو طرف در این تماس تلفنی نگرانی مشترک درباره افزایش تعداد سربازان روسیه در مرز اوکراین را مورد بحث قرار دادند و بر پایبندی به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.»

این بیانیه می‌افزاید «دو طرف درباره آمادگی آمریکا و ناتو برای ادامه گفت‎وگو با روسیه به منظور یافتن راه حلی دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها رایزنی کردند.»

دیدار سران آلمان، فرانسه و لهستان

سران آلمان، فرانسه و لهستان با انتشار بیانیه‎ای مشترک اعلام کردند که ناتو باید به طور منظم راهبرد خود را در قبال روسیه مورد ارزیابی مجدد قرار دهد تا در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی، آن را تعدیل کند.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «آندری دودا»، رئیس جمهور لهستان و «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان در برلین دیدار سه جانبه‌ای را برگزار کرده و بیانیه مشترکی در پی این دیدار صادر کردند.

بر اساس این بیانیه، «فرانسه، لهستان و آلمان آماده مشارکت سازنده در مذاکرات هدفمند و نتیجه گرا در مورد مسائل امنیتی و منافع مشترک (با روسیه) هستند؛ سه کشور به رایزنی نزدیک با شرکای اتحادیه اروپا و متحدان ناتو برای تضمین صلح و امنیت در فضای یورو آتلانتیک در راستای رویکرد دوگانه ائتلاف ادامه خواهند داد.»

روسیه: بحران اوکراین را تشدید نمی‌کنیم

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، می‌گوید که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به وی گفته که مسکو بحران اوکراین را تشدید نخواهد کرد.

اظهارات مکرون در سفر روز سه‌ شنبه به کی‎یف در حالی بیان شد که کاخ کرملین توافق روسای جمهور روسیه و فرانسه را برای تنش‌زدایی بر سر بحران اوکراین رد کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، گفت «در شرایط فعلی مسکو و پاریس نمی‌توانند به توافقی دست یابند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *