هوشمند سازی کنترل مجرمان حرفه‌ای ضروری است

12:06 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۱۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: هوشمند سازی امر نظارت و کنترل بر مجرمان حرفه‌ای و خطرناک ضروری است.
- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک زنجان بیان کرد: کارکرد این ستاد به لحاظ اهمیت موضوع و ایجاد امنیت در جامعه بسیار مهم است، بنابراین اعضای ستاد در پیگیری مصوبات جلسه ستاد همکاری و جدیت داشته باشند.

وی افزود: قانونمند شدن امر نظارت و کنترل بر مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و ایجاد سامانه جامع در سطح کشور برای کنترل مجرمان ،اقدامی ارزشمند است. این همان ضرورت بهره گیری از سیاست هوشمند سازی در امر نظارت و کنترل مجرمان است.

رییس ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و خطرناک استان زنجان با تاکید بر اینکه ارائه آمار متناقض از سوی برخی مراجع و نهاد‌های نظارتی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: دلیل این تناقض‌ها به علت تعریف متفاوت مراجع و دستگاه‌ها از مجرمان حرفه‌ای است، بنابراین برای رسیدن به یک تفاهم و تعابیر واحد از مجرمان حرفه‌ای نیازمند داشتن سامانه‌ای متمرکز هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در استان زنجان بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک احصا و تهیه شده است، گفت: بر اساس این بانک اطلاعاتی، هویت دقیق مجرمان حرفه‌ای و نوع درجه مجرمانه ثبت شده که اقدامی خوب و قابل تقدیر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *