«ساعد سهیلی» به خانه جشنواره می‌آید/ادای دین به شهدای خلبان در برج میلاد

13:00 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۰۵۳
نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و ففیلم سینمایی ۲۸۸۸ ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره پشت سر گذاشته خواهد شد.

- جشنواره فیلم فجر همواره در ادوار پیشین خود به عنوان مهمترین رویداد سینمای کشور شناخته شده است، رویدادی که برای تمامی اقشار مختلف سینما حائز اهمیت بوده و از سویی جشن سینما و تماشای فیلم برای مخاطبان محسوب می‌شود.

جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم، اما تفاوت‌های فراوانی نسبت به گذشته پیدا کرده است، جشنواره‌ای که پس از گذر از دو سال کرونایی می‌تواند نور تازه‌ای بر بدنه خسته سینمای کشور پس از این دو سال بتاباند، سینمایی که بیش از دو سال درگیر تعطیلات بی وقفه بود و هیچوقت نتوانست به صورت کامل میزبان مخاطبان باشد.

حال دوره چهلم مهمترین رویداد سینمایی کشور آغاز به کار کرده است، جشنواره‌ای که امسال شاهد حضور حداکثری چهره‌های جوان و کارگردانان فیلم اولی بوده و از سویی حضور کارگردانان باسابقه‌ای همچون محمدحسین مهدویان و رضا میرکریمی را نیز در خود می‌بیند.

نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و ففیلم سینمایی ۲۸۸۸ ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره پشت سر گذاشته خواهد شد. 

شهرک

فیلم سینمایی «شهرک» ساخته علی حضرتی نخستین فیلمی است که در نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران اکران خواهد شد. 

«ساز‌های ناکوک» اولین اثر بلند سینمایی علی حضرتی در مقام کارگردانی است. علی حضرتی فعالیت هنری خود را به عنوان مدیر ویژه نامه هنری «تماشاخانه» آغاز کرد و پس از آن تهیه‌کنندگی تئاتر را بر عهده گرفت. «مکبث»، «طعم آلوی جنگلی» و «خاکستری»، از جمله نمایش‌هایی هستند که حضرتی تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده داشته است.

او پس از مدتی به سراغ تهیه‌کنندگی سینما رفته و فیلم‌های سینمایی «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن، «نیمرخ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی ایرج کریمی و «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور را تهیه کرد که در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. حضرتی آلبوم صوتی «آهوی بخت من گزل» محمود دولت‌آبادی را نیز در کارنامه خود دارد. وی کارگردانی را با ساخت فیلم کوتاهی به نام «ساعت ساز» آغاز کرد.

حضرتی در فیلم «شهرک» که دومین فیلم بلند او در سمت کارگردانی است، با بازیگرانی، چون ساعد سهیلی و مهتاب ثروتی همکاری می‌کند که نقش‌های اصلی فیلم «شهرک» را بر عهده دارند. شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی و رویا جاویدنیا بازیگران دیگر این فیلم هستند. 

۲۸۸۸

فیلم سینمایی ۲۸۸۸ ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری دومین فیلمی است که در برج میلاد تهران طی روز نهم میزبان اهالی رسانه خواهد بود. 

بازیگرانی همچون هادی حجازی فر، حامد کمیلی، کامبیز دیر باز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین نصیر نصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی، هومن علایی در این فیلم حضور دارند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *