رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توسعه تجارت ایران و قطر در گرو مگاپروژه‌های مشترک بر اساس منافع دو کشور است

7:00 - 19 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۹۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: تنها فرمول موفقیت در توسعه تجارت ایران با کشور قطر تعریف مگاپروژه‌های مشترک با کشور قطر بر اساس منافع دو طرف است.
عدنان موسی‌پور در گفت‌وگو با میزان، درخصوص سهم ایران از بازار کشور قطر، گفت: کشور‌های همسایه مخصوصاً کشور‌های عربی بهترین بازار برای ایران محسوب می‌شوند البته این بازار‌ها برای تمام دنیا خوب است، زیرا عرضه بر تقاضا پیشی گرفته به همین دلیل بازار کاملا رقابتی شده است.

وی افزود: کشور‌های مختلف برای این که سهمی از بازار کشور قطر را بگیرند از تمام ظرفیت‌های سیاسی خود استفاده می‌کنند و زمانی که وارد مذاکره با قطر می‌شوند مسائل اقتصادی را محوریت قرار می‌دهند.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر بیان کرد: ایران منافع مشترک اقتصادی برای کشور قطر تعریف نکرده است در حالی که پایه و اساس تجارت موفق بر اساس منافع مشترک بین دو کشور است وقتی منفعت اقتصادی بین دو کشور برقرار باشد در مواقع بحرانی اقتصاد پایبند می‌ماند.

موسی پور اظهار کرد: نگاه ویژه در صادرات به کشور‌های هدف باید در تسهیل قوانین، رفع بروکراسی اداری، حمل و نقل دریایی و تعهدات بین المللی با کشور‌های عربی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: صادرات به کشور قطر بیشتر در زمینه مواد غذایی، ساختمانی و ... بوده و میزان صادرات به قطر بین ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار است.

رئیس اتاق مشترک ایران و قطرگفت: تنها فرمول موفقیت ایران با کشور قطر تعریف مگاپروژه‌های مشترک با کشور قطر بر اساس منافع دو طرف است.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *