سیدی: اساسا خودم را تهیه کننده سینما نمی‌دانم/وزیر دفتری: «بی‌رویا» تماما فیلم من است

15:02 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۹۶۷
نشست خبری فیلم سینمایی «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد.

- نشست خبری فیلم سینمایی «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره با حضور هومن سیدی تهیه کننده اثر و سایر عوامل برگزار شد.

«آرین وزیر دفتری» درباره نگارش فیلمنامه و تاثیر هومن سیدی در آن گفت: من آن زمان که فیلمنامه را نوشتم هومن سیدی درگیر پروژه قورباغه بودند، قطعا بعد از خوانش فیلمنامه وی نکات بسیار مفیدی را به من گفتند، اما در نهایت اگر ضعفی در خروجی باشد از من است.

هومن سیدی در همین رابطه ادامه داد: اساسا خودم را تهیه کننده نمی دانم و فعلا چنین برنامه ای را ندارم، فصد من کمک به آرین وزیر دفتری برای ساخت این اثر بود، این فیلم مستقلا توسط وی ساخته شده و تلاش کردم برای ساخت آن مزاحمتی ایجاد نکنم. 

وزیردفتری درباره پایان بندی اثر گفت: از نظر من این فیلم را باید در اکران عموم دید، زیرا کپشن پایانی فیلم آن چیزی نیست که مخاطب بتواند نسبت به آن فیلم را قضاوت کند. برای من شخص من همکاری با هومن سیدی یکی از اتفاقات خوب و بزرگ بود، البته در حین این فیلم من آزادی کامل و استقلال داشتم. 

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری بی رویا در همین رابطه ادامه داد: ایده و کاری که ما کردیم، طی روحیه مشارکت بالای آرین وزیردفتری رخ داد، ما در اجرا با گفتمان پیش می رفتیم و در بسیاری از مواقع بر اساس حس خود تصمیم می گرفتیم. 

مهدی سعدی ادامه داد: این فیلم با نسخه موجود در فیلمنامه بسیار نزدیک است، به نظر من با اثر خوبی روبرو هستیم و خوشحالم که توانستم این پروژه تجربه کنم. 

طناز طباطبایی درباره حضور خود در فیلم گفت: من در این فیلم با کپشن پایانی بسیار مخالفم زیرا یک بیماری اسکیزوفرنی را بازی نمی کردم، ما در این فیلم قرار بود جابجایی هویت را بازی کنم، اما نمی توانیم این را منکر شویم که لایه های روانشناختی وجود دارد، من کلیت فیلمنامه را بسیار دوست داشتم، طبعا دوست داشتم نقش را تجربه کنم اما وقتی در دل نقش قرار گرفتم متوجه شدم که هولناکترین اتفاقی که ممکن است یک انسان تجربه کند همین از دست دادن هویت است. 

مائده طهماسبی درباره دلایل پذیرش این نقش گفت: با صحبتی که با آرین داشتم بسیار هیجان زده بودم که این فیلم را بسازم، زیرا فیلمنامه را بی نهایت دوست داشتم، نقش من در این فیلم خیلی کوتاه است اما بی نهایت خوشحالم که در چنین فیلمی حضور داشتم، من از هومن سیدی بی نهایت ممنونم زیرا احساس می کنم که چنین حمایتهایی لازم است. حمایت از جوانان به حضور کارگردانان بزرگ در آینده منجر می شود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *