اصناف فعلا تعطیل نمی‌شوند/ ۸۵ درصد صنوف ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

13:55 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: تا به این لحظه در خصوص تعطیلی اصناف دستورالعملی به ما اعلام‌نشده است و حدود ۸۵ درصد صنوف کشور خصوصاً آن‌هایی که دارای پروانه کسب هستند ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
محمدجلال‌الدین شکریه در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تمهیدات اتاق اصناف ایران برای جلوگیری از گسترش ابتلا به بیماری کرونا و رعایت اصناف در مقدمه، گفت: این بیماری فقط در کشور ما شیوع پیدا نکرده و در تمام دنیا اتفاق افتاده است و خوشبختانه در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به راحتی از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که اتاق اصناف ایران به عنوان اولین اقدام برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا برخورد قاطع با اصناف را برای دریافت دوز دوم و سوم واکسن کرونا در دستور کار خود قرار داده است، افزود: چیزی در حدود ۸۵ درصد صنوف کشور خصوصاً آن‌هایی که دارای پروانه کسب هستند ۲ دوز اولیه کرونا را دریافت کرده اند.


به گفتۀ نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران به تمامی واحدهای صنف  اغلام شده که ضروری است نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ  «QR Code»  و نصب آن در واحد صنفی (در معرض دید همگان) به فوریت اقدام کنند.

شکریه همچنین در خصوص احتمال تعطیلی اصناف در اثربروز پیک ششم بیماری کرونا، اظهار کرد: تا به این لحظه در خصوص تعطیلی اصناف دستورالعملی به ما اعلام‌ نشده است، اما رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به اصناف در سراسر کشور اعلام کرده‌ایم.

این مقام مسئول صنفی با اشاره به عدم تعطیلی در ادارات و نظام بانکی،  ادامه داد:  امیدواریم که با کنترل بیماری این تعطیلی‌ها اتفاق نیافتد به دلیل این‌که این سومین شب عیدی است که اصناف ما درگیر تعطیلی‌ها می‌شوند که دیگر تحمل آن را ندارند و سیاست دولت هم فعلاً این نیست.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، در پایان در خصوص کنترل اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: از سوی اتاق اصناف ایران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف به‌شدت کنترل می‌شود و امیدواریم این کنترل در تمامی مکان‌های دولتی و عمومی کشور نیز اعمال شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *