وزیر بهداشت یمن: بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه افزایش یافته است

19:57 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۴۸۴
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: به دلیل استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های ممنوعه، شمار بیماران سرطانی در یمن در حال افزایش است.
- طبق گزارش المسیره، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از افزایش شمار بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های ممنوعه، خبر داد.

براساس این گزارش، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی سرطان اظهار کرد: مردم یمن در حالی این روز را پشت سر می‌گذارند که سختی‌های بسیاری را متحمل شده اند و به خاطر حملات ائتلاف سعودی، تعداد بیماران نیز دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه، بیش از ۶۰ هزار مورد در مراکز انکولوژی بستری هستند و با کمبود دارو، تجهیزات و دستگاه تشخیص بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: به ویژه اینکه آمار کودکان مبتلا به سرطان خون در حال افزایش بوده و این مسئله نگران کننده است.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ کودکِ مبتلا به سرطان، در اثر محاصره [ائتلاف سعودی]، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به بیماری‌های عفونی از مراقبت‌های بهداشتی لازم، محروم هستند و فرودگاه صنعا بسته است و هیچ بیماری نمی‌تواند برای مداوا به خارج از یمن سفر کند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن ادامه داد: به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا، دارو و تجهیزات مورد نیاز وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه، ما به پزشکی هسته‌ای نیاز داریم، ولی ائتلاف متجاوز از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: از سازمان ملل خواسته‌ایم که بر ورود مواد رادیواکتیو نظارت کند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا یک نیاز بشردوستانه است.

وی خاطرنشان کرد: این فرودگاه برای اینکه بیماران بتوانند به سفر بروند، باید بازگشایی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *